ik heb mijn pand verkocht (zakelijk) moet ik dit weer herinvesteren in een nieuw pand ?

een verkoopwagen geldt hierbij ook als investering ? en een zaak overnemen welke in een huurpand zit word dat ook door de belasting gezien als herinvestering?
wat kan ik nog meer doen om dit geld te herinvesteren ?
want om 50% aan de belasting over te dragen vind ik zonde , daar heb ik geen 30 jaar voor gewerkt
iemand suggesties of ideeen ? ik hoor het graag

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Over de boekwinst moet je in principe belasting betalen. Als je op het moment van verkoop van plan was om het geld te investeren in een ander bedrijfsmiddel, mag je een herinvesteringsreserve vormen. Het bedrag moet dan wel binnen drie jaar gebruikt worden om een bedrijfsmiddel te kopen. Doe je dat niet dan moet je alsnog belasting betalen.