Mag de bouw van een nieuwbouw woning meer kosten dan is aangegeven?

Een nieuwbouw woning staat te koop voor €150.000 v.o.n.
Je kiest ervoor om geen meerwerk te laten doen. Dus puur zoals de woning staat aangegeven.
Mag dan tijdens de bouw blijken dat dit bedrag niet haalbaar was en vervolgens nog een €1000 extra in rekening gebracht worden?

Het beste antwoord

Ja en nee. Dat hangt af van wat er in de koop/aanneemovereenkomst staat.

Waarvoor is het extra bedrag bedoeld? Ik neem aan dat er een onderbouwing is van de hoogte van het bedrag.

Overigens zijn er een aantal kosten waarmee je rekening dient te houden als je de woning koopt voordat deze af is. Zo kan het zo zijn dat je opdraait voor renteverlies tijdens de bouw etc. Dat is allemaal terug te vinden in de K/Aovereenkomst. Som staan daar kosten in, die niet in de VON prijs zitten. Die zou je dan nog bij moeten betalen.

Overigens heb ik nog nooit gehoord dat de vastgestelde VON prijs achteraf gewijzigd wordt omdat de bouw tegenviel, dus ik veronderstel dat er ergens in de K/Aovereenkomst iets zit wat wel benoemd is als extra kostenpost..

Als jij wat meer info geeft, ga ik mijn best doen om specifieker op die info in te gaan, mag ook per pb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb geen meer info :-)
Ik heb net een nieuwbouw woning gekocht en ik zat de rekeningen bij elkaar op te tellen. Gezien het feit wat er nog in de woning gedaan moet worden, vraag ik me af of ze wel gaan uitkomen. Ze mogen nog maar €10.000 uitgeven en dan zitten ze aan het bedrag. Misschien komen ze wel uit hoor. Maar ik vroeg het me dus ineens af. Van wat nou als?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar ik neem aan dat je dan in je koop/aanneemovereenkomst kunt terugvinden welke betaaltermijnen je hebt, dan kun je controleren of het betaalschema klopt met wat afgesproken is in het contract.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik zal die nog eens doornemen dan en zien wat erin staat. Bedankt voor je antwoord. Ik heb de aannemer gebeld er komt nog 1 rekening van ongeveer €10.000 dus ik denk dat het wel klopt.