mag je boven een bank wonen?

Mag je in de bovenverdieping van een pand wonen waar ook een bank in zit?Heb je dan ook nog recht op huurtoeslag? En moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ja dat mag, er is geen wettelijke regeling die boven een bank wonen verbied.

Je zou ook huurtoeslag kunnen krijgen als de woning (dient een zelfstandige woonruimte te zijn) en jij zelf aan de voorwaarden hiervoor voldoen.

Zo moet je woning een eigen toegangsdeur hebben en voorzien zijn van eigen voorzieningen.

Meer info kun je vinden op de site van de belasingdienst:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/huurtoeslag