Heb ik meer rechten om een extra woning in mijn flat te kopen als ik er langer woon?

Er komen wat logeerruimtes vrij in ons gebouw. Huur of koop is nog niet bepaald. Er is meer vraag dan aanbod. Heeft iemand die er langer woont meer aanspraak op zo'n ruimte.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt mij niet want jij hebt al een woning en de ander niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het gaat om logeerruimte iljasftw

Antwoorden (1)

Dat ligt helemaal aan de verkopende of verhurende partij. Zij zijn degene die bepalen wie er voor in aanmerking komt.
Soms gaat het door middel van loting en soms krijg je inderdaad een voorsprong als je er langer woont.
Vraag het dus even na bij de verhuurder/eigenaar van het pand.