Kun je huursubsidie krijgen als je particulier huurt?

De huur bedraagt in dat huis rond de 650 euro, wij zouden nl recht hebben op huurtoeslag volgens toeslagen.nl maar geld dat ook als ik gewoon particulier huur via iemand of moet dat via een woningcorporatie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja ook als je van een particulier huurt kun je huurtoeslag aanvragen.
Kijk even op de site van de belastingdienst bij toeslagen of je in aanmerking komt,je kunt er ook een proefberekening maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Huurtoeslag kan aangevraagd worden, tenzij je inkomen niet hoger ligt dan € 21.000 (en nog een beetje), tevens speelt de hoogte van de huur alsook de samenstelling van je huishouden hierbij een rol. Als je googled op toeslagen dan zul je vinden wat je nodig hebt.