waarom is de huur van mijn eengezinswoning uit 1950 650 euro , waarom betaald de staat eraan mee dmv toeslag?wat verdient corporatie aan mijn huur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Woningcorporaties verhuren hun woningen tegen maximaal 80% van de marktwaarde. Een eengezinswoning is al gauw 800 a 1000 euro op de vrije markt. De woningen zijn bedoeld voor mensen die die hoge huren niet kunnen betalen, en worden alleen verhuurd aan mensen met een bepaald maximum inkomen.
De woningcorporatie verdient niets, maar probeert haar woningbezit zo te beheren dat er nieuwbouw gepleegd kan worden voor de doelgroepen (starters, senioren, laagbetaalden), en verhuurd kan worden tegen schappelijke prijzen en ook nog onderhoud kan worden gepleegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jouw huis stamt dus uit 1950? Dan is het huis al dubbel en dwars terugverdient natuurlijk. Waar het ook om gaat is als de voormalig huurder uit het pand trekt de huur vaak met enkele honderdjes verhoogd wordt. De overheid kan je een subsidie geven als je de huur van je huis niet kunt bolwerken.(huursubsidie)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1] ...De huurprijs van een woning wordt berekend aan de hand van een puntensysteem. Ook wel het woningwaarderingsstelsel. De punten geven de kwaliteit van een huurwoning weer. Elk onderdeel, zoals oppervlakte en isolatie, krijgt punten op basis van een aantal criteria.

Op deze site van de Rijksoverheid kun je zelf berekenen
hoe de puntentelling voor jouw woning is.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/puntensysteem-huurwoning?ns_campaign=Thema-bouwen_wonen_en_leefomgeving&ro_adgrp=Huurwoning_Puntensysteem_huurwoning&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=huurprijs&ns_fee=0.00&gclid=CPaskK3_xLECFYcntAodt0YAzA

2]... Huurtoeslag is een bijdrage in de huurkosten. Dit hangt af van

Woont u alleen of met een partner of medebewoner?
Wat is uw leeftijd?
Hoe hoog is de huur?
Wat voor soort huurhuis hebt u?
Hoeveel inkomen hebt u?

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/huurtoeslag/

3]... Wat een woningcorporatie aan jouw huur verdient is niet te zeggen. Dat hangt af van hoe groot de corporatie is, hoe hun bedrijfsvoering is, hoeveel huizen ze hebben, hoeveel personeel en andere vaste lasten etc. etc.