Bij welke instanties kan ik terecht voor het met spoed vinden van een woning?

Afgelopen november ben ik meerdere malen zwaar mishandeld en bedreigd door een man die bij mij in de wijk woonde.
Nadat Ik aangifte had gedaan en de politie hem hadden nagetrokken, werd
er door politie en slachtofferhulp het advies gegeven om de woning te verlaten omdat het niet meer veilig was, aangezien de kans zeer groot was dat wanneer deze persoon vrij kan mij zou komen opzoeken.
Ze gaven aan dat er o.a een vuurwapen in zijn woning gevonden was en dat deze persoon al eerder voor moord/doodslag en mishandeling gezeten had.

Even voor de duidelijkheid.. Het ging hier niet om een vriendje of partner!

Omdat mijn familie mij niet naar een blijf van mij lijf huis wilde hebben, verblijf ik nu tijdelijk bij derden.

Ik was er vanuit gegaan dat er samen met slachtofferhulp gekeken zou worden naar woonruimte, maar dit was echter niet het geval!

Ik kan hier maar tijdelijk verblijven.
Als ik kijk naar particulieren woningen dan zijn deze vaak te duur.
En daarnaast heb ik ook nog een dochter.

De vraag is nu? Hoe kom ik met spoed aan een woning, voor ik straks op straat sta? Bij welke instantie kan ik terecht? Of waar moet ik beginnen?

Met vriendelijke groet,

S.

Toegevoegd na 15 minuten:
Er is een advies gegeven om niet alleen de woning maar ook de gemeente te verlaten omdat te gevaarlijk voor mij zou zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Dit kan je bespreken met de verhuurder van een woning, mishandeling is een criteria waardoor je in aanmerking komt voor een urgentieverklaring