Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de nadelen of de gevaren van het kopen van een appartement, dat onderdeel is van een uitpondproject?

Toegevoegd na 12 minuten:
Een uitpondproject is het te koop aanbieden van huurwoningen in een appartementencomplex of een flatgebouw aan de huurders en huurwoningen die leegkomen op de vrije woningmarkt aanbieden. Dit wordt gedaan door beleggers of woningcorporaties.

10 jaar geleden
26.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Enkele opmerkingen:
In een appartementencomplex is een vereniging van eigenaren. Als de meerderheid van de appartementen nog eigendom is van een grotere organisatie (als een woningbouwvereniging of een belegger) dan heb je in de ledenvergadering van de vereniging van eigenaren weinig in te brengen, omdat de grote organisatie de meerderheid van de stemmen heeft.

Dat wordt ander als alles is verkocht aan individuele eigenaren.

Ander nadeel kan zijn dat de appartementen die aan huurders worden verkocht tegen een lagere prijs worden verkocht. Dat kan invloed hebben op de latere verkoopprijs van een appartement.

Appartementen die vrijkomen zullen tegen een hogere prijs worden verkocht. De appartementen die overblijven en veel later zullen worden verkocht, zullen waarschijnlijk tegen een lagere prijs de deur uitgaan dan die aan eerdere kopers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ik ben benieuwd of de "minnaar" van dit antwoord extra informatie heeft of een beter antwoord op mijn vraag kan geven. Alle informatie is welkom als antwoord/reactie op mijn vraag!
Antoni
10 jaar geleden
hajete, veel dank voor je antwoord!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding