Ik ben dringend op zoek naar een woning. Welke sites zijn echt betrouwbaar?

Ik ben dringend op zoek naar een appartement. Alleen zit ik met het probleem dat je voor veel websites inschrijfgeld moet betalen. Dit vind ik niet erg, aangezien je op sommige websites voor twintig euro een jaar lang kan reageren, maar welke sites zijn echt betrouwbaar? En op welke sites heb je ''snel'', binnen ongeveer een jaar, een woning?

10 jaar geleden
79K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt er aan waar je die woning zoekt en
hoeveel je wil en kan betalen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Welke regio?
Vrienden van mij hebben goede ervaring via deze site: http://www.dewoningzoeker.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat het om huur of koop?
MissGerdien
10 jaar geleden
Dank jullie wel voor de reacties! Meestal kan je op de site zelf intikken hoeveel de maximale huurprijs mag zijn. Het gaat om een huurwoning, en het maakt mij niet uit hoeveel het inschrijfgeld zou zijn maar meer of het wel wat opleverd als je dat betaald.

Het beste antwoord

Hoi Gerdien,

Naar aanleiding van je laatste reactie ga ik je een antwoord geven.

Een site waar wat discussie over bestaat vanwege de handelswijze maar waar je zeker op korte termijn iets zou kunnen vinden is www.directwonen.nl. Je betaalt inschrijfgeld en een fee als je via hen wat gaat huren gebaseerd op de huurprijs aan de bemiddelaar net zoals de verhuurder dat doet. Maar wel betrouwbaar in de zin van dat het geen malafide organisatie is zoals vorige week bij Tros opgelicht. Direct Wonen heeft veel aanbod aan een wat sterke prijs.

Een site voor particuliere verhuurders is http://www.huurwoningen.nl/

Gratis dus laagdrempelig voor verhuurders en huurders, maar altijd even opletten voor woonfraude (meerdere keren verhuren van een niet bestaande of niet in eigendom zijnde woning).

Funda (http://www.funda.nl/huur/) was al genoemd, blijft een zeer betrouwbare site.

Voor de rest is de huurdersmarkt voor veel partijen interessant dmv de inschrijfgelden en abonnementen danwel dure 0900 nummers. Over het algemeen valt bij veel partijen het aanbod flink tegen en liggen de verwachtingen hoger dan wat er uiteindelijk uit komt. Mijn advies is dus zeker om niet zomaar elke site in te schrijven.

Hopelijk kan je er wat mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
MissGerdien
10 jaar geleden
Heel erg bedankt! :)

Andere antwoorden (1)

Via een site als www.funda.nl kan je eenvoudig de sites vinden van (de) makelaars die appartementen aanbieden, zonder inschrijfgeld te hoeven betalen.

Toegevoegd na 1 dag:
Naar aanleiding van je aanvulling op je vraag (in je reactie bij je vraag): Op www.funda.nl zijn ook huurappartementen te vinden.
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Ja, daar staat genoeg op.