Wie heeft er goeie tips om een chalet te verkopen?

Mijn partner heeft enkele jaren in een chalet gewoond na zijn scheiding. Nu zijn we gaan samenwonen en proberen het chalet te verkopen. Dit wil alleen nog niet erg goed lukken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Om de verkoop van een huis of chalet goed te laten lukken is presentatie een van dingen die je zelf kunt beïnvloeden.

De ERA makelaars geven een boekje uit (Verkoop Wijzer) wat je gratis kan aanvragen bij een aantal kantoren (zie bronnen). In dit boekje zijn diverse onderwerpen uiteengezet waarop je zou kunnen letten om het chalet zo goed mogelijk te presenteren. De makelaar speelt hierin ook een belangrijke rol, zeker nu de marktomstandigheden niet erg gunstig zijn.

Hoewel het boekje niet geheel volledig is, is het een uitstekende handleiding waaruit je alle noodzakelijke tips zult terugvinden.

succes met de verkoop en als je meer wilt weten stuur maar een PB.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ruim het netjes op.
Schilder indien nodig het een en ander.
Als er mensen komen kijken zorg dat de tuin netjes is, en zet een bosje bloemen op tafel.
Het beste zou nog zijn om een appeltaart te bakken, die lucht geeft vaak een tevreden gelukkig gevoel bij mensen.
die dingen verhogen de kans op verkoop aanzienlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het chalet op een camping staat is dit misschien de reden dat het niet zo erg goed lukt.
Zo`n 60% van de gemeente`s in Nederland staat het permanent wonen op een camping niet meer toe. Uitzonderingen daargelaten.
Tip : Er zijn makelaars, die behalve "gewone "huizen ook graag en goed bemiddelen bij chalets,vacantiehuisjes, e.d.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knap alles heel goed op, maak er hele mooie foto's van en plaats die op internet zoals op marktplaats. Stuur naar iedereen die je kent een mail met de foto van je chalet en vraag of ze die mail door willen sturen.