Is het mogelijk om als Nederlander in Amerika (Detroit) te investeren?

Aangezien Detroit vrijwel failliet is en ik hoorde dat de prijzen enorm zijn gezakt denk ik dat het een goede investering is daar grond, huizen of iets dergelijks te kopen indien de economie ooit weer gaat bloeien. Mijn vraag is: Hoe moeilijk is het om dit voor elkaar te krijgen qua wetgeving en dergelijke? Ik neem aan dat ik als Nederlander niet zomaar op een website een stuk grond kan kopen dus hoe moet ik te werk gaan? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
al het grond is al eigenaar van iemand toch? ik denk dat je gewoon de eigenaar van het grond moet enaderen

Antwoorden (2)

Tip 1: Minder 3-op-reis kijken.

Maar even zonder gekheid; ja het is mogelijk. Of het verstandig is dat zal een tweede zijn. Als jij een stuk grond koopt dan ben jij daar ook verantwoordelijk voor. In sommige delen van Amerika heb je een Green Card nodig om grond te kopen. Als dat het geval is kan je het het vergeten.

Het is dus wel mogelijk maar het is minder simpel dan het lijkt en ik raad het je af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk is dit mogelijk, ik denk zelfs dat de staat er erg blij mij zou zijn.
Of het erg verstandig is, is het tweede. De stad Detroit is vrijwel niet meer te redden. Ze hebben erg diepe schulden, en omdat vrijwel iedereen die hier op het moment woont of werkt vlucht naar andere steden, gaat Detroit er waarschijnlijk nooit meer bovenop komen.
Als je multimiljardair bent en je wilt je geld kwijt voordat je linke ex-vrouw je geld in handen krijgt als je sterft aan een acute hartaanval, moet je dat zeker doen, anders zou ik het fijn houden :)