sociale woning door fout van woningcorporatie afgewezen. kan dit zomaar?

Afgelopen vrijdag 01-11 kreeg ik een voorlopige aanbieding voor een woning waarop ik via woningnet had gereageerd. Ik kreeg een mailtje met het verzoek of ik vóór woe 9 november de gevraagde/benodigde gegevens wilde aanleveren! Dit heb ik dan ook, op maandagavond 04-11(!!!), allemaal netjes ingescand en gemaild naar het door hun opgegeven e-mail adres, waarvan ik ook zo een automatisch mailtje terug hebt ontvangen met de mededeling dat mijn bericht in goede orde was ontvangen en zij mij binnen 2 werkdagen probeerde te antwoorden!
Ik heb sinds dinsdag nog zo een 4 x gebeld naar Eigen Haard (om deze corporatie gaat het dus), met de vraag of alles inderdaad in goede orde was ontvangen! Het enige wat ik steeds maar kreeg te horen van de telefonistes was dat er een enorme achterstand op de afdeling verhuur was en dat zij deze momenteel in no-time aan het wegwerken waren.
Vanmorgen toen ik belde (do 07-11) kreeg ik te horen dat de achterstand zodanig snel was weggewerkt dat ik waarschijnlijk óf deze week nog of ergens volgende week te horen zou krijgen wanneer ik mijn huurcontract kon komen tekenen.
Vanmiddag had ik tot mijn stomme verbazing een voicemail berichtje van een mevrouw van Eigen Haard met de melding dat omdat ze geen gegevens van mij binnen hadden gekregen, ze er vanuit gingen dat ik geen interesse meer had in de woning en ik dus van de woning werd afgemeld en zij zouden doorgaan met de volgende kandidaat na mij.
Kan dit zomaar en wat kan ik nu doen/verwachten??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt toch zeker wel meteen gebeld en gemaild dat je wel degelijk interesse had en dat je de bewijzen (de mailwisseling) daarvan
kan overleggen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb ik uiteraard meteen gedaan zodra ik me voicemail afluisterde!!! probleem was alleen dat mevrouw niet meer bereikbaar en ik al zo een anderhalf à 2 uur geleden was gebeld (was aan het werk en hoorde het berichtje in mijn koffiepauze)
wél ben ik nog om 17.15 gebeld door ze weer, maar dit keer niks ingesproken. terwijl ik denk... als het was om hun fout recht te trekken, hadden ze mij op zijn minst via de voicemail gerust gesteld. Tja, ik werkte tot 18.15 dus kon niet opnemen.
Morgen om 08.30 sta ik bij hun voor de deur met inderdaad al mijn uitgeprinte mailtjes en alle benodigde gegevens die ik ook al had gemaild!
denkt u dat deze fout terug te draaien is? want punt is dat de woning nu automatisch naar de kandidaat na mij is gegaan! Hoe Eigen Haard dit gaat oplossen, ik heb geen idee....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen,in principe zouden ze jou de woning moeten geven want je hebt bewijs dat je wel degelijk de stukken hebt verzonden,maar het zal afwachten zijn hoe men daar gaat reageren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
marily1980
Nou… om een lang verhaal kort te maken…: dit kan dus niet en vanaf het allereerste begin gaven zij hun volledige fout toe!! Ik heb alles netjes en ruim op tijd ingeleverd en mij is niks aan te rekenen! Wat ze nu gaan doen is mij in een soort van vangnetregeling plaatsen en ik krijg z.s.m. een soortgelijke woning in dezelfde buurt!
Pfff…. mijn "droom"woning kan ik dus tegen zwaaien! Pfff…

Het beste antwoord

Ja dat kan. Woonbedrijven zijn commerciële instellingen met een sociale insteek. Zij maken uiteindelijk zelf de keus aan wie ze woningen verhuren. Behoudens urgentiegevallen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Eigen Haard maakt gebruik van het WoningNetsysteem. Daar vind je de voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou... om een lang verhaal kort te maken...: dit kan dus niet en vanaf het allereerste begin gaven zij hun volledige fout toe!! Ik heb alles netjes en ruim op tijd ingeleverd en mij is niks aan te rekenen! Wat ze nu gaan doen is mij in een soort van vangnetregeling plaatsen en ik krijg z.s.m. een soortgelijke woning in dezelfde buurt!
Pfff.... mijn "droom"woning kan ik dus tegen zwaaien! Pfff....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, jij vindt dat het niet kan. Dat is iets anders dan de vraag of het wettelijk gezien kan en wettelijk gezien kan het wel. Netjes is natuurlijk anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou... ahummm.... meneer of mevrouw, ik heb de bewoordingen van Eigen Haard zelf gebruikt!! Zij hebben vanaf moment 1 de volledige fout aan zichzelf toegewezen en gezegd dat dit echt niet kon vanuit hun kant. Ik bedoel maar... geen overhaaste conclusies trekken door te zeggen dat ik dit vond.
Op het moment dat ik dit schreef kwam ik namelijk net van hun kantoor af!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe dan ook. Als het niet zou mogen, dan zou je er iets tegen kunnen doen.