Ik wil op kamers, hoe pak ik dit aan?

Vanwege mijn thuis situatie maar ook omdat ik nu een student ben wil ik graag op kamers. Over 2 maanden word ik 18, moet ik hier perse op wachten of kan ik ook eerder het huis uit? Ik volg een BBl opleiding kapper dus ik krijg geen studiefinanciering. Toch verdien ik te weinig om een kamer te kunnen betalen. Zijn er nog opties waarmee ik toch op kamers zou kunnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huurtoeslag kan je in ieder geval niet krijgen. Daar moet je 23 voor zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit stond er op de site voor als je huurtoeslag wil aanvragen. Dan kom ik er toch wel voor in aanmerking?.. Voor veel studenten geldt dat ze tussen de 18 en 23 zijn. In dat geval mag de maandelijkse huur in 2013 niet meer dan € 374,44 bedragen. Ben je 23 of ouder, dan is dit maximaal € 681,02 per maand. Deze bedragen gelden voor de rekenhuur, dat wil zeggen de huur zonder servicekosten.

Het beste antwoord

Je mag pas op je achttiende zelf een kamer huren, je mag wel eerder op kamers maar dan moeten je ouders het huurcontract tekenen. Als je geen kamer kunt huren omdat je niet voldoende geld daarvoor hebt, dan kun je misschien bij familie of vrienden op kamers, tegen een redelijke vergoeding. Denk er wel aan dat een kamer meer kost dan alleen huur, je moet hem inrichten, zelf je eten en drinken kopen en verzekeringen afsluiten. Als je het niet zelf kunt betalen, dan kun je vragen of je ouders je financieel kunnen helpen. Willen ze dit niet, dan zal je moeten wachten tot je het kan betalen, of een extra baantje erbij nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeveel geld heb je ongeveer nodig per maand? is 500 euro per maand genoeg?

Andere antwoorden (1)

Samen met iemand huren?
ad hoc wonen?