waar haal je die maanden huur vandaan als je nieuw huis vind, en een uitkering hebt?

woon 2 hoog moet naar een beneden woning voor mijn gezondheid, een huis vinden is eigenlijk niet zo moeilijk, maar binnen 5 dagen willen ze 2 maanden volle huur hebben of 1 maand huur en borg of sleutelgeld.
ik heb zelf een uitkering. hoe doen mensen dit, ik heb namelijk niemand meer die me helpen kan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een maand huur extra,borg of sleutelgeld? Dit is dan zeker van particuliere verhuur want in principe mag dit niet meer.

Het beste antwoord

Hier voor dien je aanspraak te maken op de Wet Maatschappelijk Ondersteuning (WMO), indien het noodzakelijk is dat jij verhuist zal het WMO bijspringen en de nodige kosten voor u betalen danwel voorschieten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vaak kun je in dit soort gevallen terecht bij je gemeente, zij kunnen je bijvoorbeeld bijzondere bijstand bieden. Hierbij worden onkosten voorgeschoten of gedeeltelijk betaald, informeer hier eens naar bij je gemeente, wat de voorwaarden hiervoor zijn verschilt per gemeente. In de link vind je hier informatie over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In geval van medische noodzakelijkheid dient men aan te kloppen bij het WMO.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarvoor moet je ook bij je gemeente zijn, daar verwijzen je wel door naar het juiste loket. Ik betwijfel of je hiervoor bij het WMO terecht kan.
Maar bij de gemeente kun je hiervoor in ieder geval terecht.