Welke handelingen moet ik doen bij het kopen van je eerste koophuis op basis van bieden vanaf?

Ik ben gisterenavond bij een huis wezen kijken. Dit huis sprak ons zeer zeker aan. Alleen is de prijs op basis van "bieden vanaf".
Is het mogelijk onder deze prijs te zitten? De bieden vanaf prijs is bepaald op 176.500,- euro k.k.
Stel dat we bijvoorbeeld een bedrag van 170.000,- bieden, zal deze interessant zijn? De WOZ-waarde schijnt rond de 2ton te zitten.
En wat zijn de verdere stappen? Ik ben een beginner en dus stap ik in een diep bad. Alvast bedankt.

10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de WOZ waarde rond de 2 ton zit lijkt me die kans klein. Natuurlijk weet je het nooit, maar bij bieden vanaf.. gaan de verkopers er vaak vanuit dat ze méér krijgen. De 176.500,- is dan een startpunt. Daarónder uitkomen, dan zou je wel heel veel mazzel hebben ;-).
Weet je waarvoor het huis te koop stond voordat het bieden vanaf werd? Dat geeft je misschien, samen met deze prijs een indicatie.
Succes.
(ps, bedenk dat een aankoopmakelaar je, ondanks dat het geld kost, geld, moeite en zorgen kan schelen!)
ronron1212
10 jaar geleden
Hoezo bieden vanaf? Meestal hebben we het over een vraagprijs.

Antwoorden (1)

Dat ligt aan de verkopers en hoe snel zij van hun huis afwillen. Soms is er wel een mouw aan te passen, soms willen de verkopers absoluut niet onder die prijs gaan. Het kan wel een startpunt van onderhandelen zijn, maar realiseer je wel dat dit aanbod zeer waarschijnlijk afgewezen zal worden. Heb je wel al een bedrag in je hoofd tot hoe hoog je wilt gaan?

En heb je al eens op de volgende site gekeken voor informatie? http://www.huiskopenvoorbeginners.nl/
Staat heel veel informatie op voor beginnende kopers.
Succes met het onderhandelen!