De meest goedkope weg is je spaargeld van de bank halen en daar het huis mee te betalen.

Toegevoegd na 53 minuten:
Hypotheekadvies bij aanschaf 2e woning

Of het nu bedoelt is al belegging of puur recreatief, een tweede huis kopen verdient wat extra aandacht als het gaat om hypotheekadvies. De rente op een lening voor een 2e huis is niet fiscaal aftrekbaar en is het vaak wat lastiger om een volledige financiering te krijgen. Wel kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van de overwaarde op uw huidige woning om de hypotheek te verhogen.

http://www.hypotheekadviseur.nl/advies/2e-huis-kopen/