mag je een andere voordeurbel in je huurhuis aanbrengen ?

i.v.m. bezuinigingen een andere bel gekregen, voor de zomer al, dus in de zomer met open ramen en deuren, hoorde je "de bel", ga je kijken / opendoen is het voor de buren, niet handig.
ook, je kan de bel niet uitzetten, niet handig.
ik wil dus een andere bel kopen, kan dat een probleem zijn ? of moet je dat gewoon doen ?

Toegevoegd na 6 dagen:
hartelijk dank voor alle antwoorden en reacties:

ik heb daarnet de woningstichting gebeld en geïnformeerd, het antwoord was dat ik dit per mail moet AANVRAGEN en daar dan een antwoord op zal krijgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zou ik navragen bij wooncorporatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou gewoon een andere bel aanbrengen, en de oude bewaren. Mocht je gaan verhuizen, dan zet je de oude er weer op, vóór de controle van het huis plaats vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@tacuma, dat wilde ik ook doen, maar omdat dit iets is wat opvalt, iedereen hetzelfde geluid uit de bel, en ik dan niet meer natuurlijk, vroeg ik me af.....

Het beste antwoord

Je mag eigenlijk aan dergelijke "vaste goederen" niet zelf gaan klooien zonder medeweten van de WBV. Ik zou je aanraden een draadloze deurbel te kopen (heb ze al gezien voor 6,- euro). Dat knopje kan je gerust bij de deur hangen en de meeste draadloze deurbellen hebben een "tigtal" aan verschillende deuntjes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deurbel zowel de drukknop als de bel binnen is voor de huurder, als de verhuurder je een andere bel schenkt is leuk maar betekent niet dat hij niet onder de verantwoording valt van de huurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste antwoord!
freek: je hebt gelijk, het is niet toegestaan, moet schriftelijk toestemming aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel!

Andere antwoorden (2)

Er hangt een kastje in je huis en DAT moet je dus vervangen zodat je een andere toon krijgt. Geen probleem, zo'n ding kun je gewoon bij de bouwmarkt halen en dan hoef je niets aan de buitenkant van je huis te veranderen bij de voordeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook het drukknopje buiten mag je vervangen, het verplaatsen van de leidingen is voor de verhuurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het drukknopje vervangen zal hier weinig resultaat hebben aangezien het probleem daar niet ligt. Ik zeg alleen dat je er niets aan hoeft te vervangen als je dat kastje vervangt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag is niet wat ze moet vervangen maar of ze het mag vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Theo maar ja dat mag ze vervangen, er staat ook 'geen probleem' in mijn antwoord. Geen probleem dus, dat mag je vervangen. Als je het oude kastje bewaard kun je het zelfs weer terugzetten later.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waarom is dat geen probleem?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat gewoon is toegestaan dat je dat vervangt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is niet toegestaan, moet schriftelijk toestemming aanvragen.
Ja

Je mag en moet zelf onderhoud plegen aan de deurbel en deze vervangen als deze stuk is, een deurbel is namelijk geen object van bouwtechnische aard en dient daardoor vervangen te worden door de huurder als hij stuk is.

Bij u is hij niet stuk maar dat maakt niet uit, u mag en kunt de deurbel zonder problemen vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het aan de verhuurder is, waarom kregen wij huurders dan vorig jaar allemaal een andere/nieuwe voordeurbel ? dat impliceert wat mij betreft dat het toch *niet* aan de verhuurder is....
Antoni
11 jaar geleden
thedbn, waarom is een deurbel geen object van bouwtechnische aard? Hoe kan je "zien" welke dingen in en aan je huurhuis wel en niet van bouwtechnische aard zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een deurbel is net als elke andere schakelaar en electrisch apparaat losmakelijk aan het huis verbonden. leidingen zoals electra buizen, waterleiding, gasleidingen etc. zijn in of door de muren verwerkt zodat deze onlosmakelijk zijn van de bouw. Zaken die onlosmakelijk aan de bouw verbonden zijn zaken van bouwtechnische aard en voor de verhuurder alle overige zaken zijn voor de huurder met uitzondering van het schilderwerk en bekleding van de muren aan de binnenzijde van het huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is niet toegestaan, moet schriftelijk toestemming aanvragen.