Ja, ook dan kun je huurtoeslag krijgen, je moet dan wel voldoen aan de eisen die aan huurtoeslag gesteld worden, dus een eigen voordeur,
U bent 18 jaar of ouder
Bent u jonger dan 18 jaar, dan kunt u soms ook huurtoeslag krijgen. Kijk bij Ik woon alleen en ik ben jonger dan 18 jaar of Ik woon niet alleen en ik ben jonger dan 18 jaar.
U huurt een zelfstandige woonruimte.
U, uw eventuele partner en medebewoners staan bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres.
Op uw woonadres staan geen andere personen ingeschreven bij de gemeente (behalve een eventuele onderhuurder).
U, uw eventuele partner en medebewoners hebben de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning.
Uw (gezamenlijke) inkomen en huurprijs zijn niet te hoog.
Uw vermogen is niet te hoog.