Mijn huurbaas heeft mijn geld verkeerd retour gestuurd ben ik het nu echt kwijt?

Ik had teveel huur overgemaakt en nu heeft de woningcoöperatie het retour gestort op een oude rekening waar een blokkade op staat zonder enig overleg en nu is mijn geld weg.

Op de rekening worden aflossingen betaald en alles wat erop komt word ingehouden.
Ik betaal al anderhalf jaar mijn huur niet meer met die rekening maar hij stond nog bij de verhuurder in het systeem.
En nu heb ik pech en kan ik hooguit volgende maand in termijnen betalen ik heb echter niet genoeg inkomen hiervoor.
Wat zijn mijn rechten?
Kan ik wat doen?
Klacht heb ik al ingedient

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je bent dat geld helemaal niet kwijt. Het geld is keurig overgemaakt naar een rekening die op jouw naam staat. Dat met die rekening je schulden worden afgelost is alleen maar gunstig, want zo ben je daar eerder vanaf. Een klacht heeft geen zin, je hebt immers geen ander rekeningnummer doorgegeven aan de verhuurder.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is een gezamelijke rekening en als ik zoveel kon missen per maand dan had ik het heus wel afgelost slechtste antwoord ooit dus!
Het geld is wel weg wat dit is om te leven niet om schulden af te lossen want daar heb ik gewoon een aflosregeling voor
Die schuld is overigens niet eens door mij gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt bij het opmaken van een aflossingsregeling niet een minimum inkomen vrijgelaten? Omdat het teveel overgemaakte geld jouw inkomen kan zijn geweest, moet je bij de instantie zijn die de aflossingsregeling heeft 'afgedwongen'.
Naar je bank gaan ... of opbellen...waar je die rekeningen hebt lopen.
De bank moet dat op kunnen lossen want het geld is natuurlijk nooit zomaar weg...het is altijd nog ergens.
Het is ook heel waarschijnlijk dat de huurbaas het terug heeft gekregen omdat de rekening niet meer bestaat.
Dus...wees gerust, je zal het echt terug (moeten) krijgen !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je huurbaas heeft het geld aan jou overgemaakt en hij heeft dus aan zijn verplichtingen voldaan. De huurbaas kun je dan ook niet aansprakelijk stellen.

Verder kan de huurbaas of de bank de transactie niet terugdraaien. Dat kan alleen de rekeninghouder doen. Zo te zien ben jij dat zelf, maar lukt dat niet omdat er sprake is van een blokkade.

Er zit weinig anders om dan om komende maand het wat kalmer aan te doen en een betalingsregeling met je verhuurder te treffen.

De blokkade op de andere rekening moet je zien op te heffen. Je lost nu wel een stuk schuld af en dat is altijd goed.