Wat voor inkomen is het minimum om te gaan samenwonen?

Ik wil weten wat je minimaal moet verdienen om rond te komen als je wilt gaan samenwonen. Simpelweg de huur opzoeken van een leuk huisje is simpel, maar het gehele plaatje bekijken en berekenen wordt wat lastiger. Indien er een site hiervoor is (heb ik zelf niet gevonden) zou dit ook handig zijn. Maar over het algemeen, als je uitgaat van 2 jongvolwassenen en een huurprijs van €450,- Wat moet dan je inkomen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je zou in principe van zo'n €1000,00 kunnen leven. Je moet dan wel spaarzaam omgaan met energie, water en extra's. Je boodschappen bij Aldi of Lidl doen(overigens beslist geen schande) je mobiel de deur uit op prepaid. Kortom als het moet kan het maar als je ook een auto, uitgaan, roken, internet, kabeltv,, vakantie en andere luxe nodig hebt wordt het al snel meer. Maar 2 jongvolwassenen kunnen toch leven van de liefde? En dan heb je weinig extra vermaak nodig. Veel geluk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
€100 energie
€200 boodschappen
€200 zorgverzekering
€60 telefoon, internet
€20 inboedelverzekering
€30 gemeentelijke belastingen

Auto? Mobieltjes? (grote) huisdieren?
Kinderen? Veel stappen?

€1500 lijkt me redelijk. Maar t hangt af van je leefstandaard. En toeslagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Energie moet misschien wat hoger (als je ook gas en water meerekent zeker. Verder heel goede schattting denk ik...
Verder nog: school/studie, reiskosten, kleding, uitgaan, sparen, inboedel, onvoorziene kosten, kadootjes (tel maar eens op voor een jaar), uitvaartverzekering, WA-verzekering, medische kosten (buiten verzekering).
Er komt altijd meer bij kijken dan je denkt. Reken gerust een paar honderd euro voor 'overige'.
Succes!
ronron1212
11 jaar geleden
Er zijn veel gezinnen die rond moeten komen van het minimum loon dat € 1.456 bruto per maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat er mensen zijn die dat moeten betekent niet dat je dat zelf ook moet willen.
ronron1212
11 jaar geleden
De vraag gaat over wat er minimaal nodig is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, dus je antwoord moet de vaste lasten bevat, nodige verzekeringen en eten/drinken.
Computoon
11 jaar geleden
Euro 60.- voor telefoon en internet lijkt me wel erg hoog. Daar kan wel 15.- euro af en dan heb je nog televisie erbij ook. (Ziggo heeft bijv. een Alles-in-1 pakket vanaf euro 42.-) Geen huisdier nemen en op uitgaan/vakantie valt bij velen ook flink te besparen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller vraagt geen besparingtips. Ze wil samenwonen en leven.
Alles in 1 pakket is meestal robd de €50 op papier, maar in praktijk betaal je vaak meer door bv belkosten of omdat de zgn korting verspreidt wordt. Daarbij kun je het beter wat ruimer inschatten want liever geld over om te sparen dan geld tekort. Dit is niet echt een wetenschappelijke vraag waar 1 goed antwoord op te geven is. Welke auto je rijdt, welke gemeente je woont, je life-style... Kan maar zo €100den schelen.