Hoe snel kan je als re-emigrant een woning in rotterdam vinden en wat is het minimale inkomen voor de vrije huursector?

Ik woon met mijn gezin ( 2 kinderen 5 en 8) in Duitsland. Mijn duitse echtgenoot werkt vanaf deze maand in Nederland voor een nederlandse werkgever. Nu voeren we dus een weekend huwelijk(niet zo leuk) wij willen dus naar Nederland verhuizen. Ik kan ivm de kinderen pas gaan werken zodra we in Nederland wonen. Maar wat is nu precies de vrije huursector. Mijn moeder zei dat wij daar inkwamen, maar welk bruto inkomen geld hier? Krijgen we in de vrije huursector sneller een woning? Hebben jullie misschien tricks & tips? Bij voorbaat dank!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De vrije sector is alles wat niet onder de sociale woningbouw valt.
Voor de vrije sector geldt geen minimuminkomen, het gaat er om wat jullie kunnen betalen. Ik geef je de meeste kans om snel een betaalbaar huurhuis te vinden, als je naar een verkoopmakelaar gaat die voor zijn klanten bemiddelt in verhuren onder de leegstandswet. Dan heb je wel minder huurbescherming; als de verkoper een koper vindt, moet je je huis verlaten, maar je kunt sneller een huis vinden en de prijzen zijn schappelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in de ik geloof en denk antwoorden trappen, hoor. Je huisvesting is te belangenrijk. Zeker als je met een gezin van land verwisseld.
Op de site van Eigenhaard staat:
Sinds 1 januari 2011 zijn wij verplicht om 90 procent van onze sociale huurwoningen toe te wijzen aan huishoudens met een gezamenlijk jaarinkomen tot €33.614
Wij mogen 10 procent van onze vrijkomende sociale huurwoningen verhuren aan woningzoekenden met een hoger inkomen dan €33.614. Mensen die vanwege sloop of renovatie hun woning uit moeten (stadsvernieuwingsurgenten) kunnen daarom wél met een hoger inkomen reageren op sociale huurwoningen bij WoningNet. Hetzelfde geldt voor woningzoekenden met een medische indicatie voor een rolstoelgeschikte woning.