Dat is verplicht voor de veiligheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er meer bewoners zijn.
Omdat de liften frequenter gebruikt worden en ook vlugger even buiten dienst zijn voor onderhoud en herstelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft een best simpele reden: In grotere gebouwen moeten meer mensen kunnen werken en/of wonen, hierdoor moeten meerdere mensen tegelijk naar beneden of naar boven, in sommige gebouwen kunnen ze zich het dan niet permitteren om mensen te lang te moeten laten wachten op een lift, dus bouwen ze meerdere liften zodat het vervoer naar beneden of naar boven sneller gaat, en er dus meerdere mensen tegelijk van een lift gebruik kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eén lift mag bij calamiteiten niet gebruikt worden, behalve door hulpverleners.
12 jaar geleden
walter
12 jaar geleden
Bij brand mag geen énkele lift gebruikt worden (m.u.v. de brandweer).
Liften gaan vaak automatisch naar de begane grond, en kunnen alleen door de brandweer met een speciale sleutel worden bediend.
Om als veiligheid meerdere liften te kunnen gebruiken wanneer haast geboden is. Bijvoorbeeld: gaslucht in het trappenhuis. Ambulance personeel enz