Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Niewe scholen 3 straten verder op, wat voor invloed heeft dit op de waarde van onze woning?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of het middelbare scholen of basisscholen zijn, natuurlijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

3 straten verder heb je er toch helemaal geen last van?
Ik zou dan juist zeggen op zo een afstand zal dit zeker niet de waarde van je woning verlagen.

Kijk; het is nogal lastig te zeggen of het de waarde van je woning zal doen toenemen. Het hangt namelijk sterk af van wat voor soort scholen het zijn. Indien jij in een nieuwbouwwijk woont met veel jonge gezinnen zal een basisschool of een kleuterschool de waarde doen toenemen. Heerlijk toch een school op 3 straten afstand van je huis! Mensen willen dit juist graag!
Echter, wanneer je bijvoorbeeld een school krijgt waar allerlei tuig op zit en dat tuig komt bij jou de buurt verzieken dan zal dat niet zo goed zijn voor de waarde.

Kortom: lastig te zeggen maar normaal gesproken zou ik zeggen geen probleem op die afstand, maar de toekomst zal het leren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat de waarde ongeveer hetzelfde blijft. Want de waarde gaat omlaag wegens overlast(misschien). Maar er zijn ook mensen die hun kinderen dicht bij school willen laten wonen. Daardoor stijgt het weer...
Het ligt er natuurlijk ook aan of het middelbare- of basisscholen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt heel erg van de soort school af maar met een basis school zal de waarde niet veel dalen maar bij een middelbare school denk ik wel wat meer. Dit komt natuurlijk door de overlast van de pubers die uit school naar huis fietsen. Wat ook kan is dat mensen het fijn vinden om dichtbij school te wonen en dat ze daarom misschien iets meer voor het huis over hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast de soort school is ook de soort woning en buurt belangrijk. Gezinswoningen zullen aantrekkelijker worden, omdat mensen met kinderen hier graag wonen. Een studio of seniorenwoning zal eerder in waarde dalen, door de overlast. Bij 3 straten afstand zal de overlast waarschijnlijk nihil zijn, dus zo ook de waardevermindering
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding