Is het reeël om in een huis wandverwarming (ingebouwd in de muur) én vloerverwarming te laten zetten?

Dus heeft het nut of kun je beter alleen vloerverwarming doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

J in principe is vloer verwarming genoeg als je voldoende vermogen hebt. De extra kosten van muur verwarming wegen wellicht niet op tegen het kleine beetje te verwachten extra comfort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet de wandverwarming wel goed inbouwen. Zorg voor goede plekken, niet bij vochtige plekken en plekken waar tocht doorheen komt. Een gipswandje is ook geen goede oplossing omdat daar warmte niet goed doorheen komt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is afhankelijk van de ruimte en soort materiaal.
Ik heb voor de woonkamer, keuken, etc (gehele begane vloer) vloerverwarming en voor de badkamer (1) wand verwarming gekozen. De badkamer krijgt warmte van de begane grond en voelt dus niet koud aan. Voor net dat beetje extra in de badkamer ook wandverwarming geplaatst. De slaapkamer krijgt daar ook een beetje van mee, heerlijk.

Tip : markeer de leiding in de wand, maak een foto of meet alles op en zet dit in een tekening dan kun je later altijd nog iets aan de muur bevestigen. Ik heb voor het aanbrengen van de wandafwerking enkele plaatsen op de wand gemarkeerd. daar een stang op bevestigd zodat het als handdoekenrek gebruikt kan worden.