hoe kan ik zelf een 'vette' kraag van een zwart colbert (met stomerij advies) schoonmaken?

alleen de kraag van het jasje is in de nek vuil/vet, wil het niet iedere keer laten stomen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.4K

Het beste antwoord

Koop droogshampoo.(drogist) Even laten intrekken en uitborstelen.Zonodig herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

misschien een vreemd advies, maar je zou de kraag eens grondig in kunnen wrijven met brinta oid.
dat werkt als een soort droogshampoo, en neemt veel vet op.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ik heb het beste resultaat met een wat zachtere nagelborstel en een beetje zachte groene zeep.. goed inborstelen even laten intrekken..daar kan die k raag best tegen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf stomen. Als je een stoom apparaat hebt kun je daarmee van een afstandje stoom op de plek blazen. Vervolgens met een doekje afnemen.

Je kunt het ook met de stoom van de strijkijzer doen.
Als het erg vet is, kun je het van te voren even inspuiten met wat keukenontvetter. Goed met een vochtige doek afnemen en laten drogen.

Let er wel op dat het niet te nat wordt, dan kan het juist gaan uitlopen en dan krijg je kleurverschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dusty van de wibra en dan die speciaal voor stof.
echt werkt ideaal. pas fles sojasaus op de vloerbedekking laten vallen spul erop gespoten ff wachten afdeppen en klaar gewoon heel goed!!!!
oja wel eerst op een plakje proberen dat je niet ziet of de stof ertegen kan