Hoe krijg ik de witte vlekken, veroorzaakt door weersinvloeden, van mijn dubbele beglazing af. Vooral als de zon erop staat, is het een soort matglas.

Ik heb het geprobeerd met anti-kalkmiddelen, Jif (op een bijna onzichtbare plek), maar het lijkt wel ingevreten.

Toegevoegd na 19 minuten:
Het zit dus OP het glas, en niet ertussen, het is in de loop der jaren ontstaan door WEERSINVLOEDEN van buitenaf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een vlekkenschaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grappig

Het beste antwoord

Hallo,

Dat probleem heb ik ook gehad. Zoveel dingen geprobeerd en niets werkte tot ik op internet een fles HK250 besteld heb en dit werkte perfect. Het is wel prijzig maar dat was het me wel waard. Beter dan het advies om een nieuwe ruit te zetten (dubbel glas!)Vooraf kreeg ik van het bedrijf een proefje om te proberen, dat vond ik erg attent.
www.cementsluier.nl
Op deze site staan ook de reacties van vele andere tevreden gebruikers.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat krijg je er niet af, dat zit tussen het dubbel glas.
Tijdens het plaatsen is er iets mis gegaan waardoor lucht tussen het glas is komen te zitten. Dit veroorzaakt een melkachtige matglazen effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er iets tussen het dubbel glas inzit, zou ik direct gebruik maken van de langdurige garantie die daar meestal opzit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zit tussen het dubbel glas.
waarschijnlijk is de kit los gegaan en komt er een schimmel tussen het dubbel glas.
dit krijg je niet weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet tussen je dubbele glas zit, en je hebt alle standaardmiddeltjes (schoonmaakazijn, antikal en de hele rimram) al geprobeerd, kun je het proberen met staalwol er af te krijgen.

Koop bij de doe-het-zelf de allerfijnste variant staalwol (nr. 000) die er is. Deze staalwol wordt gebruikt voor het polijsten van marmer en glas. Maak er een prop van en maak hem een beetje nat. Wrijf er draaiend mee over je ruiten.

Ik heb dit zelf niet geprobeerd, ik zou zeker beginnen met een niet te opvallend stukje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel, zal ik doen!