Waarom is een Filterqueen 'stofzuiger' zo ontzettend duur?

Net bezoek gehad van een verkoper. We hadden een ballon gevonden met een kaartje eraan dat we een staatslot kregen als we even onze gegevens opstuurde. Er stond op het kaartje dat de gegevens gebruikt werden voor promotiedoeleinden. Op de site van het bedrijf werd het me niet duidelijk dus het kaartje maar gewoon opgestuurd.
Er bleek dus een demonstratie van de Filterqueen aan vast te zitten. Dus die verkoper heeft wat plekken in huis schoongemaakt en liet mooi op een filter zien hoe ontzettend vies onze vloerbedekking en bank waren. Nou prima stofzuigertje dus, maar 2000,- vind ik echt behoorlijk veel. Waarom is dit? En waarom zijn deze 'stofzuigers' niet in de reguliere winkels te koop maar alleen via een verkoper die 2 uur lang een demonstratie bij je thuis geeft? En waarom had ik er nog nooit van gehoord terwijl ze al 30 jaar in Nederland bestaan. Als het zo geweldig is dan had iedereen er toch allang een?
Het zijn dus wat meer vragen maar hoop dat iemand het me kan vertellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 uur maar
de vertegenwoordiger die bij ons kwam stotterde als een gek hij is wel 4 uur bij ons geweest
alleen wij hebben een dyson stofzuiger en ik zoog eerst een stukje met mijn dyson en toen hij met zijn filterkoninging en er kwam geen stof meer op zijn filtertje
dat viel hem toch tegen hahaha
heb hem dus ook niet gekocht
dyson is zeker zo goed en kost maar 300 euro

Het beste antwoord

Filterqueen is net als de Kirby een vreselijk dure stofzuiger.

Dat ze niet in winkels verkocht worden is heel simpel: Wie koopt er nou een stofzuiger voor 2000 euro? Het product staat niet in verhouding met de prijs. De consument doet 10 jaar met een gewone stofzuiger van 150 euro. Stel dat hij in zijn hele leven 5 stofzuigers zou slijten, is dat nog geen 2000 euro.

Dat die dingen zo duur zijn heeft niks met de kwaliteit te maken. De prijs die je betaalt gaan naar de organisatie die in een soort pyramidevorm geld verdienen aan de verkopers. De waarde zou hooguit 500 euro zijn en daar heb je ook een goede andere stofzuiger voor.

De manier waarop ze zo'n ding testen is onzin. Ze zuigen een stukje en laten de stof op een fijne filter zien. Tja, hoe je het wendt of keert er zal altijd stof vanaf komen.

Het zegt al genoeg dat het bij velen niet bekend is!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

waarschijnlijk omdat die verkoper een demonstratie van 2 uur geeft en ook zijn brood moet verdienen.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik moet wel een beetje lachen om de website:

http://www.filterqueen.nl/

Je schijnt met deze stofzuiger 24 uur beschermd te zijn!!

En nu istie ook nog draagbaar. (ik heb nog nooit een stofzuiger gehad die niet draagbaar was)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom de stofzuiger zo duur is... tja... Het is een merk dat ze exclusief willen houden, net zoals de Kirby... Ze pretenderen dat het heel veel meer mogelijkheden heeft dan een reguliere stofzuiger en daar betaal je natuurlijk voor...

Wat betreft de machine op zich, mijn moeder heeft zich vroeger zo'n machine aan laten smeren, we hadden huisdieren en dat melken ze uit wbt allergieën, huisstofmijten en weet ik veel wat, dekbedden en kussens in een zak en vacuum zuigen... best handig maar wanneer gebruik je het nou? In gebruik is het een onding en merk je ook eigenlijk helemaal geen verschil met bijvoorbeeld een miele stofzuiger...

Dat niet heel veel mensen deze stofzuiger hebben komt deels door de prijs en deels door het feit dat mensen het onnodig vinden...

Trouwens, ik heb jarenlang voor de Kirby gewerkt, een soortgelijke machine die ook kan masseren en vlakschuren mits je de juiste onderdelen erbij aanschaft...
Een groot aantal mensen heeft hun filterqueen ingeruild tegen een kirby, het hangt heel erg af van de vertegenwoordiger, je moet kunnen inspelen op wat mensen denken dat belangrijk is en dat zo uitspelen dat ze tot aanschaf overgaan... Ongeacht of het nou wel of geen goed product is... Het gaat om geld verdienen... Ook de Kirby vind ik trouwens een onding maar dat is persoonlijk natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is super goed gezeik, helemaal niet waar! koop gewoon 2 bij de kijkshop gewoon goed !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ kumarie

Op de website staat volgens mij niet dat de stofzuiger je 24u beschermt, maar de Defender. :-)

Er staat nl.:
De Defender het ultieme Luchtreinigingssysteem met de ongekend hoge efficiëntie van haar filters.

• Geeft U 24 uur per dag bescherming
• 360° aanzuigen en afvoeren van lucht
• Draagbaar, dus inzetbaar waar nodig
• Beter dan HEPA filtertechnologie
• Filterqueen vakmanschap (al meer dan 80 jaar)
• Unieke 'levenslange' garantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loeni gaf het juiste antwoord. Het is de manier waarop ze de stofzuiger verkopen. Ik heb de stofzuiger eens goed bekeken en kom tot de conclusie dat deze stozuiger een opgepimpte industriestofzuiger is zoals ze worden gebruikt door schoonmaakbedrijven. Alleen de Filterqueen glimt en heeft eeen paar mooie stickers.

Als je de USP's ( Unique Selling Point) op de website leest moet je inderdaad een beetje lachen. "Geeft u 24 uur per dag bescherming" slaat werkelijk helemaal nergens op. " 360 graden aanzuigen en afvoeren van lucht" is ook zo een mooie. "Draagbaar dus inzetbaar waar nodig", Tuurlijk is ''ie draagbaar en inzetbaar waar nodig! Allemaal mooie verwoordingen voor zaken die echt niet bijzonder zijn maar zo mooier klinken.

Dan sommen ze nog even een hele lijst met allergieën op en wat je allemaal wel op kan lopen en schrijven letterlijk: "Met als meest bekende consequentie de angstaanjagende toename van Astma en andere ziekten van de luchtwegen. We vergeten het wel eens maar Astma is een ziekte die doodt!". Dat is nogal angstaanjagend voor veel mensen en als de Filterqueen dat allemaal voorkomt zal je 'm zeker moeten hebben! Bullshit!!!!

En dat is de kunst van het reclame maken (mooi vak trouwens) Mensen doen geloven dat ze iets bijzonders kopen, inspelen op de onwetendheid en onderbuikgevoelens. En dat werkt. En zo betaal je dus veel te veel geld voor een opgehemeld apparaat. Voor mensen met een allergie zijn er betere en goedkopere alternatieven.