Op de vloer van mijn auto (tapijtachtig, geen losse automat) ontdekte ik pas een flink ingeplette chocotoff. Hoe verwijder ik die het beste?

Ik heb er al eens aan gepulkt, maar het geeft niet mee... Ben bang dat ik een kale plek in mijn tapijtachtige bekleding overhoud als ik meer kracht gebruik.

Toegevoegd na 20 uur:
Hier worden twee tegenstrijdige adviezen gegeven (verwarmen / bevriezen), maar mijn gevoel zegt dat ik voor de koude methode moet gaan. Bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt in de electronicazaken spray kopen om te bevriezen, zo kijken ze of er een printbreuk is.
Professionele schoonmaakgroothandels verkopen ook grote bussen voor kauwgom te verwijderen.
Je kunt het in bevroren staat gewoon uitkrabben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw advies is min of meer hetzelfde als dat van Rieneke, maar op grond van het puntenaantal geef ik de 10 aan jou. Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Heet water op sprayen (met zo'n spuitflacon), in laten trekken en dan kun je als het goed is het met een keukenrolvelletje verwijderen. succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een chocotoff, niet een stukje chocola.
Ik ben bang dat het gewoon een draderige kleefboel wordt als ik het ga verwarmen..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een andere optie heb je niet echt...
Het smeltpunt van chocola ligt rond de 36 graden Celsius. Probeer het met een warmtebron te smelten om het vervolgens met een sopje en een doekje te verwijderen :D

NIET EEN TE HEET WARMTEBRON! want dan heb je alsnog een kale plek en misschien wel erger

Toegevoegd na 1 minuut:
optie voor warmtebron: Föhn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een chocotoff, niet een stukje chocola.
Ik ben bang dat het gewoon een draderige kleefboel wordt als ik het ga verwarmen..?
Sommige honden houden van chocotoff.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me de perfecte klus voor een waterstofzuiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het volgende proberen: een plastic boodschappentas met water vullen en bevriezen.
dan op de vlek leggen, even wachten tot de zoetigheid bevroren is, en dan wegpulken.
Rieneke1