Hoe kan is een vlek verwijderen? Zie uitleg.

Ik heb gisteren een vlek in een shirtje gekregen. Het is
afkomstig tijdens het eten van een banaan. Ik heb van alles
geprobeerd maar het wil er niet uit. Ook vanish hielp niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

sowieso helpt koud water goed, eerst uitspoelen met koud water dus. je kunt ook proberen met groene zeep, helpt ook veel vlekken te verwijdden. heb ook wel eens gehoord dat tandpasta erop smeren helpt, en dan uitwassen....anders word het toch echt eruit slijten door het vele wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Eerst uitspoelen met koud water en pas daarna met een lauwwarm wasmiddelpapje insmeren (direct met zeep insmeren geeft heel gauw bruine vlekken). Lange tijd laten inwerken en daarna wassen volgens wasvoorschriften van de stof.

Of onmiddellijk uitwassen met een wolwasmiddel of een vloeibaar
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ossegalzeep(drogist)inwrijven.In laten werken en uitspoelen.Verwijdert(vrijwel)alle vlekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bananen vlekken verwijderen
1. Goed uitspoelen met koud water (b.v. spoelprogramma wasmachine)
2. Pas NA het uitspoelen met een heet wasmiddelpapje insmeren, tamelijk lang laten inwerken en daarna wassen. (direct met zeep insmeren geeft bruine vlekken)
3. Of onmiddellijk uitwassen met een wolwasmiddel of een vloeibaar wasmiddel (niet direct op vlek smeren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een wit shirt is kun je het ook proberen weg te krijgen met tandpasta. Smeer dat op de vlek en was het shirt dan. Werkt dat niet, dan is K2R Vlekkenspray de beste oplossing.
Amadea
13 jaar geleden
Melk is voor alle vlekken. Deppen of weken en goed naspoelen met water. Succes verzekerd!

De vlek laten inweken met groene zeep en dan in de wasmachine. Dat werkt ook.

Een goed alternatief ipv de bekende dure oxy middelen is;Glorix 02, de wc.reiniger zónder bleekmiddel. De vlek daarmee bewerken en daarna uitwassen of 75 ml. in een wasbol doen en in de wasmachine leggen. Als de was uit de machine komt, zijn de vlekken verdwenen. Werkt perfect.
amc
13 jaar geleden
Smeer de vlek in met gewone groene zeep uit een pot en doe het shirt in de wasmand. Later gewoon met andere was meedraaien...
Dit helpt bij iedere vlek en is vele malen beter dan al die dure vlek verwijderaarsmiddelen..