Als je een witte muur ontvet wat is dan het optisch resultaat als het opdroogt?

Het gaat om een keuken muur die qua kleur nog wel ok is maar die redelijk vettig is (tot op het punt dat bij stoofpotten de druppels vet uit de muren komen) Als ik deze muren ontvet zal dit dan enig verschil in de structuur of kleur geven?

10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
strepen en vlekken.

Antwoorden (1)

De kans bestaat dat je verschil gaat zien. Gebruik in ieder geval een goede ontvetter die geen materialen aan kan tasten.
Maar door langdurig contact met vet en andere vervuiling kan de ondergrond aangetast zijn, hierdoor ontstaat kleurverschil.

Maar dit hoeft niet zo te zijn, reinigen is de enige manier om hier achter te komen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kleine plus, Je kunt bijvoorbeeld ontvetten met st Marc, dit is bij iedere bouwmarkt te koop.http://www.eco-logisch.nl/St-Marc-verfreiniger-4250 Als je wand er mooi uitziet na het schoonmaken, dan kun je er een beschermende laag overheen doen, zodat hij beter bestand is tegen vet en vuil:
http://www.verfblogger.nl/muurverf-achter-het-fornuis-beschermen-tegen-vuil-en-vet/ , mocht je toch nieuwe laag latex aan moeten brengen, denk dan ook aan zo'n soort laag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
St-Marc is ontvetter speciaal voor als je erna wilt gaan overschilderen. Wil je alleen het vet van het bakken van de muur verwijderen, dan kan je misschien beter ammoniak nemen. Wel verdunnen, en heel goed luchten, anders lig je zo K.O.