Maakt niets uit.
Vloeibaar wasmiddel is poeder opgelost in water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

in theorie vloeibaar, omdat het reeds opgelost is. Bij het gebruik van poeder loop je een klein risico dat niet opgelost wasmiddel plekjes bleekt in je kleding. Met de wasmachines die we thuis hebben is dat verschil echter irrelevant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan wat je wilt wassen. Witte was of was wat op hoge temeperaturen gewassen mag worden, kun je beter met waspoeder wassen, omdat deze geen waas achter laat op witgoed.

Gekleurde kleding en tere spullen kun je beter met een vloeibaar middel wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allebei, geen verschil het voordeel van vloeibaar is geen strepen van waspoeder in de donkere was.
Een nadeel van vloeibaar kan op de lange duur zijn dat je een vetluis in je trommel krijgt zodat je wasgoed muf gaat ruiken.
Dit is dan weer weg te krijgen door een keer de wasmachine te laten draaien zonder wasmiddel maar met een scheut azijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan wel op 90 graden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teun, goede aanvulling, dankjewel ik was dat vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Vetluis' krijg je ook met poeder hoor, het duurt alleen iets langer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hippo bedankt, weer wat geleerd vandaag!
Vloeibaar of poeder?
Omdat bepaalde grondstoffen in poeders wel en in vloeistoffen niet gebruikt kunnen worden, scoren vloeibare wasmiddelen algemeen gesproken minder goed dan poeders op het vlak van waskracht. In vloeibare producten worden meer wasactieve stoffen gebruikt om dit mankement gedeeltelijk op te vangen. Daarom scoren ze op milieuvlak slechter.

Voor meer informatie: zie onderstaande bron

HdW
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat beter voor je was is weet ik niet, maar voor je machine zijn vloeibare wasmiddelen beter. Je kunt het zo in de trommel gieten bij de was, dus je hebt ook die eeuwig smerig wordende zeepbakjes niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de kleding lijkt me vloeibaar beter aangezien niet alle waspoeders evengoed oplossen en zorgen voor zeeppoedervlekken in kleding... Voor de wasmachine daarintegen schijnt waspoeder het beste te zijn, geen idee waarom maar de wasmachine monteurs die ik bij mijn wasmachine heb gehad (maandagochtenproduct) zeiden allemaal dat je beter poeder kunt gebruiken dan vloeibaar...