Kun je met een hogedrukreiniger de badkamer de voegen van muur- en grondtegels weer wit krijgen?

de tuinmeubelen zouden ook stralend wit weer worden.
ik dacht: mogelijk de badkamervoegen ook.

wie heeft ervaring met het reinigen van badkamerbetegeling?

Toegevoegd na 5 dagen:
in ieder geval is de hogedrukspuit geen optie
heb ik hieruit geleerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.1K

Antwoorden (9)

Ik zou niet de hogedrukspuit gebruiken in de badkamer. De tegels zijn gelijmd en als hier te hoge druk op wordt gezet, zou het zo maar kunnen dat de tegels los komen van de muur.

Als je de tegels en de voegen weer wit wil krijgen kun je er beter een paar flessen chloor tegen aan gooien. Even in laten werken en daarna afspoelen met de normale douchekop. Werkt ook prima.
13 jaar geleden
ik vermoed dat je meer kapot maakt dan je lief is
probeer eens een klein stukje ?
voegenfris kan helpen denk ik
13 jaar geleden
hogedrukreiniger moet je niet doen, zoals de persoon voor mij al zei.

kijk ook hier eens voor suggesties van schoonmaakmiddelen: http://www.goeievraag.nl/vraag/voegen-schoon-badkamer-tussen-tegels.33977
13 jaar geleden
Als bovenstaande tip niet werkt: Alabastine voegenwit. (Geen HG voegenwit kopen!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem een plantenspuit met 1 deel water en 3 delen gloor
spuit de hele handel in en laat het maar een paar uur zijn werk doen .
daarna goed ventileren en de hele handel even met schoon water na spoelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de hogedrukreiniger zou ik maar mooi weglaten.je krijgt er n waterzooi van in je badkamer.gebruik hg sanitair,schimmel-,vocht- en weerplekken.dat is op basis van chloor en nog iets hardnekkigs.alles word weer wit en schoon.zelfs mijn badkamer ziet er weer uit als nieuw.:)pas op met t inademen van de dampen,zeer scherp,zet raam open tijdens t schoomaken.goed naspoelen en luchten.je weet niet wat je ziet als je klaar bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een hogedrukreiniger loop je het risico zowel een laagje van het materiaal van je tuinmeubels af te spuiten als de voegen tussen de tegels van je badkamer kwijt te raken. Ik zou het liever zoeken in specifieke schoonmaakmiddelen en flink boenen met een goede borstel. Kijk eens bij je lokale bouwmarkt voor die schoonmaakmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is te werken met puur schoonmaakazijn. Er zit een kalklaag van het water over de tegels, dit houdt zeepresten en vuil vast. D.m.v. het azijn los je dit op, daarna kan je met een schoonmaakmiddel je tegels schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi

wil je je voegen weer mooi wit krijgen, moet je dat niet doen met een hoge drukspuit, dan spuit je ze eruit,

wat veel makkelijker is en niet zo veel moeite is daar een middel ,dat is namelijk Anti-schimmelspray van Otto-chemie, wij verkopen dat aan de lopende band omdat het echt werkt.

In het begin toen wij het in ons assortiment kregen was ik erg sceptisch ,maar beter kan je niet krijgen.

ik heb het zelf als het regenachtig weer wordt buiten, vanaf de herfstperiode, altijd het weer in mijn voegen,
als ik de anti-schimmelspray gebruik, worden mijn voegen weer helemaal wit, WERKT ECHT,

het is een kwestie van opspuiten, 10 minuten in laten werken en AFSPOELEN JE HOEFT NIET TE SCHROBBEN OF TE BORSTELEN, als de vervuiling erg hardnekkig is dan een keer herhalen,

ze worden weer wit en wat er ook heel goed van verdwijnt is die oranje-rose aanslag in je douchebak en op je kitnaden.

Anti-schimmelspray is te krijgen bij Megategels en Sanitair in Den Helder Schagen Heerenveen Hoorn en Broek op Langedijk

Toegevoegd na 59 seconden:
en kost € 8.95