Hoe reinig ik een betonnen vloer?

Nadat de vorige bewoner vertrokken is heeft de woningcorporatie alles van de vloeren en muren gehaald. Nu ligt er dus beton en ik dacht dit simpelweg te verven, maar het is érg vuil. Veel stof, verfvlekken en lichtbruin gekleurde vlekke die vastzitten aan het beton. Hoe reinig ik deze vloer zo goedkoop en effectief mogelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Stap 1: goed stofzuigen.
Stap 2: een stevige harde borstel en een goed sopje en schrobben maar.

Tja, en dan hangt het er verder toch vanaf wat voor vlekken er allemaal zijn.
Sommige plekken zul je kunnen schoonmaken met een verfoplosser of een ander goedje> ga eens bij de bouwmarkt informeren.

Er zijn ook bedrijven die betonvloeren schuren.
http://www.hardemanvloerbewerking.nl/?gclid=CP7fl_vO6bwCFeXLtAodMFEA8Q

Maar je kunt het ook zelf doen en een betonschuurmachine huren:
http://www.boels.nl/huren/steen-betonbewerken/schuren/betonschuurmachines

Als je daar voor kiest, dan hoef je niet eerst intensief te schrobben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je dan een staalborstel? En wat is goed voor een effectief sopje? Allesreiniger? Bedankt voor de hulp! PS: Ik probeer 2 foto's van de vloer toe te voegen, maar op één of andere manier pakt ie ze niet terwijl ik het onder de 4MB houd.