Hoe krijg je kaarsvet vlekken uit een blouse?

Gewoon wassen helpt niet, dat heb ik al gedaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Strijken met vloeipapier ertussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Stukje keukenrol op doen en dan er over mét strijkijzer. Let wel op als het een blouse is wat niet gestreken mag wordm dat je lauwe temp neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg de blouse eerst in de vriezer.
Pulk dan het grove kaarsvet er af.
Neem dan bruine bakfolie en leg je blouse ertussen.
Strijk het dan zo warm mogelijk. Het kaarsvet verdwijnt in de bakfolie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met de strijkbout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaarsvet is vet, dus heel moeilijk of zelfs niet uit de stof te krijgen. Je kunt proberen eerst zo veel mogelijk weg te krabben (dan wordt de vlek in elk geval niet groter), en dan met een hete strijkbout (niet heter dan de bloes kan hebben natuurlijk !) en goed absorberend papier (wc-papier of keukenrol) proberen zo veel mogelijk van het vet in de stof proberen op te nemen / uit te strijken.

Uiteindelijk blijft er nog maar een klein vetvlekje over, dat je met een goed vlekkenmiddel of ossengal en de wasmachine na een paar keer wassen wel uit moet kunnen krijgen. Niet op 30 graden vrees ik, dus kijk even hoe heet de bloes gewassen mag worden. Zestig zal vermoedelijk het minimum zijn om achtergebleven voorbewerkte vetvlekken te kunnen verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlek goed inwrijven met pindakaas , en laten inweken , daarna uitspoelen . Succes .