Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je wasverzachter gebruiken als je de wasmachine 's nachts laat draaien?

Ik stel mijn wasmachine bijna altijd 's avonds in, zodat die 's nachts aan gaat. Het vloeibare wasmiddel moet daarom altijd in een doseerbol in de trommel gedaan worden. Maar hoe zit dat met wasverzachter? Kan het geen kwaad als die uren in de la zit (te "wachten" totdat de machine aan gaat)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de was daarna in de droger doet, is wasverzachter eigenlijk nergens voor nodig. Het zorgt er alleen maar voor dat je handdoeken minder vocht opnemen en is slecht voor het milieu (oppverlakte-actieve stoffen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Handdoeken was ik altijd in het weekend zonder wasverzachter. Dat is ook het enige wat ik in de droger doe ;) De rest van de was droog ik op een wasrek. (En vooral voor overhemden is wasverzachter dan wel prettig.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De wasmachine kan goedkoper lopen vanaf 11 uur s'avonds.
Dus hoeft de wasverzachter er niet uren en uren in te zitten.
Een paar uur kan wel de wasverzachter echter wel wachten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat hangt van de wasmachine af.

Ik heb een bovenlader. Daar staat in de gebruiksaanwijzing dat ik geen vloeibaar wasmiddel of vloeibare wasverzachter in de bakjes mag doen als ik gebruik maak van de uitgestelde start. Dat komt doordat bij mijn machine de bakjes niet helemaal vloeistofdicht zijn, zodat de vloeistof tijdens het wachten al in de trommel zou druppelen.

Een vriendin heeft een voorlader. Bij haar machine blijft ook vloeibaar wasmiddel gegarandeerd in het bakje zitten, ook al start de machine de eerste uren nog niet. Dat komt door de andere constructie van haar wasmachine vergeleken met de mijne.

Kortom: een algemeen antwoord is niet te geven. Je zult de gebruiksaanwijzing van jouw machine erop na moeten slaan. Als je die niet meer kunt vinden, kun je hem vaak van Internet downloaden.
 
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding