Onderkant van witte wc bril verkleurt geel. Hoe wit te krijgen?

Doekje erover met wc eend werkt niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
62.8K

Het beste antwoord

#niet schuren# (jif, schuurspons etc)
dan wordt het oppervlak ruw waardoor er nog makkelijker bacterien en nare vlekken zich kunnen hechten op het ruwe oppervlak

als het urinezuur is kan je het met ontkalker eraf krijgen.
opspuiten, in laten trekken, met zachte kant van het sponsje poetsen en afnemen met water/sopje.
geen heet water gebruiken aangezien de eiwitten zich dan gaan vastzetten. (handwarm of lauw water)

werkt het niet in 1 keer kan je het herhalen.
is het eenmaal schoon van is voorkomen de oplossing.

als het geel is door de verkleuring (zonlicht) krijg je het er niet af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een schurend product zoals cif zal beter helpen, een ander redmiddel is de vaatwasser. (voor de rest wel leeg...)

Toegevoegd na 3 minuten:
Grote ps : Als het een houten bril is , NIET in de vaatwasser, hij zal het vocht absorberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, je hebt hetzelfde product aangeraden dan ik :)))
Ik had de antwoorden nog niet allemaal gelezen :)
+1 natuurlijk, want Cif is het beste voor dit probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, schuurmiddel (Cif of huismerk) met een schuursponsje (zo'n ding met een groen kantje) werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik deed ooit de bakken en plankjes van de koelkast in de vaatwasser en die kwamen er helemaal dof en ruw uit. Een wc bril is ook van dat soort matreaal. Als er nu een bv rode kool of macaroni saus op de plankjes van de koelkast komt trekt het er helemaal in en zijn helemaal niet meer schoon te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wc bril is van een kunststof die tegen vocht kan. (opspattend water etc...), en daarom moet je hem ook apart in de vaatwasser steken. Als er al op gewreven is met schoonmaakmiddelen gaat hij echt geen kleur meer afgeven.
Bedankt voor de reactie ... spaghettisaus etc ... kan je best met de hand afwassen, die kleurstoffen zijn hardnekkig.
Je kunt het proberen met Glorix, goed lang in laten werken, maar ik heb de ervaring dat eenmaal verkleurd kunststof nooit meer wit te krijgen is, dus misschien tijd voor een nieuwe?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jif met bleek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige dat daarvoor helpt is Cif Cream.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je voor de wijze Siska
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Newbie :)
Je kunt het beste een nieuwe kopen. Veel schoner zal het niet worden door al die poets middelen. Een nieuwe kan je zo halen bijvoorbeeld bij de blokker voor 19.95.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deels met je eens, maar bv een fles bleek kost 1,50.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar maar je krijgt nooit zo'n goed resultaat en het kost meer tijd en energie dan nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nieuwe zelfs al voor 10,00 bij de action....denk dat je het ook niet meer schoonkrijgt nml
Schoonmaken met nagellakremover zonder aceton wil ook nog wel eens helpen bij vergeling van plastic.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit bijt erin en krijg je ook vlekken van ..... al zijn ze misschien wat witter :)
Een bril kun je eraf halen als het goed is. Als je een bad hebt of zo'n grote plastic wasmand die ze bv bij de action verkopen hebt kun je de bril een nachtje of in soda water leggen, of in chloor water.
Na een nachtje weken zou die wel weer wit moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal met gloor dat doe ik op het werk ook of de wc brileraf halen en in een emmer met gloor zetten paar min en doen goed na spoelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van alles geprobeerd, maar nu heb ik de oplossing. Mijn wc bril is weer helemaal wit. Heb de wc bril omgekeerd in de badkuip gelegd, dik ingesmeerd met dikke glorix. Dit om de 3 uur herhaald. Na 10 uur was al het geel verdwenen. Vervolgens alles schoongespoeld onder de douche.