Heeft iemand ervaring met bedbeestjes

Ik heb sinds twee weken jeuk als ik in bed lig. Ik werd vorige week wakker met allemaal bultjes op mijn benen. Dacht eerst dat het muggenbeten waren, maar begin toch te twijfelen. Wat kan ik hier tegen doen? Ik was mijn beddengoed al op 60 graden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je nieuw beddengoed? Dan kan het zijn dat je voor de stof allergisch bent.
Je moet sowieso je bed altijd goed luchten. Niet alleen je beddengoed terugslaan maar je moet ook je beddengoed regelmatig in de buitenlucht laten luchten. Daar kunnen beestjes nl. niet tegen, dan wordt het te koud voor ze. (Wij hebben allemaal duizenden beestjes in ons bed).
Je schijnt je beddengoed ook beter op de kookwas te kunnen wassen, dat is 90/95 graden, dan op 60 graden, allemaal vanwege die beestjes.
Verder zou ik, als de klachten niet verdwijnen, toch even langs de huisarts gaan. Die kan eventueel een allergietest aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien ben je allergisch voor het wasmiddel dat je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vlooienbeten? Het doet me daar wel een beetje aan denken. Maar het kan bijvoorbeeld ook komen omdat je last hebt van zonneallergie.
12 jaar geleden
http://www.ongediertewinkel.nl/index.php?cat_id=27&prod_id=1227&page=1

Mss als je er echt niet uitkomt zou dit een oplossing kunnen zijn. Ik zag op google dat deze beestjes behoorlijk plekken op je lichaam kunnen veroorzaken zeg, brrrr. Ik hoop voor jou dat het aan je wasmiddel ligt, dat is zo verholpen, suc6 iig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedwants ieuwwww, lijken de buljtes hier op?: http://www.google.nl/search?q=bedwants&hl=nl&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cmHiTdbCGs2ZOv-6wMwG&ved=0CDcQsAQ&biw=1536&bih=878
Als je een kat hebt is het mogelijk dat deze lekker op je bed slaapt en daardoor vlooien in je bed zijn gekomen. Heb je geen huisdieren dan zijn het geen vlooien, maar dan kan het een allergie zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je onlangs op reis bent geweest of tweedehands meubelen hebt gekocht, zou het kunnen gaan om bedwantsen de zgn bedbugs.
De beestjes reizen mee vanuit andere delen van de wereld, in kleding, koffers, tassen, cadeautjes, enzovoorts. Broedplaatsen zijn hotels en appartementen, maar ook tweedehands meubelen die u in huis haalt, kleding, bagage, houten delen, enzovoorts.

Bedbugs herken je door de volgende verschijnselen:
Jeuk op het lichaam, rode bultjes en ook geïrriteerde rode huid. Vaak zijn de benen het sterkst getroffen door beten.

Als het inderdaad bedbugs zouden zijn dat heb je een probleem, want ze zijn moeilijk te bestrijden.
Kijk op de website hieronder wat je ertegen kan doen.