Hoe krijg ik grijze (nieuwe) voegen weer grijs?

Ik heb een nieuw huis en dus een nieuwe badkamer. De antraciet vloertegels zijn grijs gevoegd, maar als de vloer droog is, zijn gedeelten van de voegen wit. Ik heb het al geprobeerd met Driehoek vloeibare zeep (hielp niet), daarna met schoonmaakazijn, maar dat helpt ook niet. Is uitboenen met een staalborstel een optie? Of beschadig ik daar de tegels mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.5K

Het beste antwoord

Probeer eens met Cillit bang met witte dop. Inspuiten, goed ventileren, half uurtje inwerken even met een (tanden) borstel erover, schoonspoelen en weg! Bij mij hielp het om mijn voegen weer schoon te krijgen in de douche. Mijn witte vlekken waren waarschijnlijk zeepresten die in de hoeken bleven liggen en wit opdroogden. Als het kalkafzet is helpt dit ook.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met een staalborstel moet je zeker niet aan de slag gaan. Dit beschadigt zowel de voegen als de tegels.

De witte vlekken worden waarschijnlijk veroorzaakt door kalk. Probeer eens een anti-kalk schoonmaakmiddel.

Hoe nieuw is uw huis trouwens? Als huis pas is opgeleverd kunt u een en ander ook nog eens aankaarten bij de bouwer. Misschien is er wel iets misgegaan bij het zetten van de voegen.
13 jaar geleden
er is in de bouwmarkt spul dat heet voegenfris dat hebben ze in de kleuren wit grijs blauw en nog veel meer
dat is het enige wat je eraan kan doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het ook nog proberen met cementsluierverwijderaar, b.v. van HG.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je tegels er tegen kunnen kan je het met een zooutzuurverdunning proberen. Voor alle zekerheid kan je dit het best eerst in een hoekje gebruiken waar een kastje op staat.. Je kan er zeker je tegels mee verpesten, maar bij mijn terracotta-keukenvloer heeft het goed geholpen!