Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kruipen mijn sokken bij het wassen in het dekbedovertrek?

Na afloop van het wasprogramma zit mijn dekbedovertrek vaak vol. Kussenslopen, shirts, boxers; alles kruipt erin. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is een vraag uit de Wetenschapsquiz 2006. Het antwoord: "14) Je doet een dekbedhoes samen met kleiner wasgoed in de wasmachine. Hoe komt het dat aan het eind van het wasprogramma het kleine wasgoed in de dekbedhoes gedraaid is?

Het juiste antwoord is a. Wasmachines draaien tijdens een wasprogramma voornamelijk één kant op. Om de was los te maken, draait de trommel af en toe echter abrupt de andere kant op. Door deze tegengestelde beweging, komt er ineens een paar liter water met veel kracht tegen de was aan, waardoor de opening van de dekbedhoes helemaal open komt te liggen. Kleiner wasgoed valt stuk voor stuk in deze opening. Zodra de wasmachine gaat centrifugeren, worden de stukken wasgoed nog verder de hoes in geduwd. Was die eenmaal in de hoes zit, komt er zeer moeilijk weer uit. "
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat er een gat in het dekbedovertrek zit. en door de circulatie van het water en de trommel kan het voorkomen dat een sok zich een weg baant naar de binnenkant van jouw dekbedovertrek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb wel eens een onderzoek gezien waarom dit is. Dit komt door de roterende beweging van de wasmachine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding