Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een zwart met wit truitje het beste wassen?

Ik heb een zwart truitje met witte boord en witte mouwtjes. Moet dit bij de witte of zwarte was? En welke temperatuur? Bij soortgelijke kledingstukken werd het zwart grijzer of het wit grijzer.

13 jaar geleden
71K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kleurdoekje van Robijn gebruiken! Dat is een doekje dat alle kleuren die afgeven opvangt en op die manier lopen de kleuren niet meer uit. Bij mij werkte het perfect, ik heb een boel zwart / witte kleding!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou het apart wassen of bij de witte was zonder bleek:

Witte was geeft geen kleur af en van een dergelijk truitje mag je aan nemen dat het zwart niet afgeeft. Andere zwarte kleding kan echter wel afgeven.

Om het zwart te houden gebruiik je natuurlijk wasmiddel met kleurbescherming voor bv de bonte was, ipv bleekwasmiddel voor witte was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er geen vlekken in zitten, kan je beste op de hand wassen en in lauw water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 precies
Precies wassen zoals in het etiket wordt aangegeven. Want bij dat soort kleding geeft het zwart niet af. Als dat wel zo is, dan gelijk terug gaan naar de winkel waar je het hebt gekocht.

Was het wel met andere kledingstukken die niet afgeven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het met de licht bonte was op 30 graden wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was gewoon met de hand, dit is zo gedaan. Gebruik geen wasmiddel, maar enkel een flinke dop schoonmaakazijn, en laat dit een uurtje intrekken.
Dan uitspoelen en klaar. Lekker aan de lucht laten drogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding