Als je een tandenborstel in de vaatwasser doet op 70 graden daan de bacteriën dan allemaal dood?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker het artikel op nu.nl gelezen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik lees nooit geen nieuws of iets dergelijks, wat stond daar in dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat er miljoenen bacteriën en andere viezigheid in de gemiddelde tandenborsel is te vinden. Bah!
De kop: "Hygiëne tandenborstels zeer slecht"
Het artikel kan je hier lezen:
http://www.nu.nl/gezondheid/2293179/hygiene-tandenborstels-zeer-slecht.html Ik ga morgen meteen nieuwe tandenborstels kopen :-)

Het beste antwoord

gewoon even in een pannetje water uitkoken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat denk ik wel al is het misschien niet de water temperatuur dan is het wel door de chemische zeep die je toevoegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vast wel. Maar daar heb je weinig aan, want de haartjes wijzen daarna alle kanten op.
13 jaar geleden
Neen dat hoeft niet. Thermofiele bacteriën vinden het heerlijk. Die genieten pas boven de 45˚C.