Hoe krijg je het kringetje uit de wc-pot?

Ik heb al flink geschrobt, met cloor, schuurmiddel en schuursponsje maar het zit er nog.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is het glazuur aangetast en kan je schrobben tot je een ons weegt dat gaat niet meer weg..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ook zo'n kringetje.. wat bleek??
Wij gaan altijd boven naar het toilet, daar geen kringetje.
W.C. werd beneden weinig gebruikt, en daarom niet vaak genoeg doorgespoeld. Gewoon dagelijks tientallen keren doorspoelen en je ziet het kringetje minder worden.
Schuurt blijkbaar niks zo goed als water.

Antwoorden (11)

Dat is waarschijnlijk kalk, dus kalk verwijderaar heb je nodig on dit weg te krijgen.
HG werkt meestal prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kringetje is kalksteen, je gebruikt de verkeerde middelen.
beter is warme azijn er in voor de nacht, en in de ochtend borstelen en spoelen.
je zal dit meermaals moeten herhalen is mijn ervaring; het is niet 1-2-3 weg.
Rieneke1
11 jaar geleden
Met HG blauw is het zo weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cola wil ook nog weleens helpen. Koop een fles van het goedkoopste merk en gooi die voor het slapen gaan in de pot. De volgende ochtend (of eerder natuurlijk als je 's nachts moet) doortrekken.
Verder gebruik je zoals eerder hier gezegd een verkeerd soort schoonmaakproduct. Gebruik hun adviezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bakerpraatje (urban myth)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
cola helpt echt..of steradent..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat doet het dan met je maag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cola heb ik ook geprobeerd, maar helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cola is grondig onderzocht door Ghostbusters: het werkt niet. Dat je dus 'denkt' dat het helpt is een combinatie van wishful thinking, en van doorsnee ingrediënten die ook in andere middelen zitten.
Wat erin zit, wat op een of andere manier werkt is: suiker (als een soort glijmiddel), water (om vuil af te voeren) en een tikje koolzuur (om hele kleine beetjes kalk op te lossen). Maar verder zit er absoluut niet iets in, dat op een of andere wonderbaarlijke manier een werkzaamheid zou kunnen hebben.
Kortom, je kan cola zonder meer vervangen door andere middelen. Die zullen beter en goedkoper zijn.
Een tablet om kunstgebitten te reinigen, of een vaatwastablet werkt ook uitstekend bij kalkaanslag in de wc pot. Laat dit een nacht staan en de volgende dag is de aanslag van de pot verdwenen.

Erg vuile plekken in de wc pot kan je verwijderen door ze te behandelen met een mengsel van borax en citroensap. Laat dit even intrekken en borstel daarna de vieze plekken weg.

Als er zwarte aanlag in de wc pot zit, kan je deze gemakkelijk verwijderen door er kokend water over te gieten. Daarna op de gebruikelijke wijze schoonmaken

Meer lezen: http://www.poetsadvies.nl/schoonmaken/toilet/wc-pot#ixzz1xyzvvYX
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral geen schuursponsjes en schuurmiddel gebruiken. Doordat het porselein ruw wordt van dit soort middelen blijft de kalk beter hechten. Voor nu zou ik het proberen met een ontkalkingsmiddel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is wel een middel voor en dat is zoutzuur .
Maar pas op het is gevaarlijk spul voor je huid ogen etc.
Maar het werkt wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wel niet teveel en te dikwijls want het tast het glazuur aan en dat is nog lelijker.
11 jaar geleden
misschien is de pot heel oud en dus jaaaren gebruikt dan duurt het verwijderen langer ik had om een nieuwe pot gevraagd en die hou ik al 20 jaar als nieuw
alleen wonen is héérlijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cillit bang tegen vuil en kalk doet wonderen .
Het gaat makkelijk en snel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WC-tabs van het Kruitvat. Werkt als een tierelier. Ze kosten maar maar 1-euro-zoveel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel Kruidvat met een d.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig Snuffel :-). Ik kreeg al beelden van explosies in de toiletpot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pas nog een buikgriepje gehad, en op die manier wil het ook knallen hoor. ;-)
Je moet eerst het water wat altijd blijft staan er uit scheppen. Ik gebruik altijd een plastic bekertje en draag handschoenen. Als het water er uit is, kan je aan de slag met een ontkalker en een sponsje. Ik heb idd wel eens een schuursponsje gebruikt en kreeg toen allemaal kleine krasjes. Die kreeg ik er weer uit met Staalfix. (wat je normaal gebruikt voor RVS)