Een wasmachine van marktplaats?

ik zou graag een goeie wasmachine kopen, met een budget van 300 euro. dat is uiteraard voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten omdat voor die prijs nieuw de goedkopere modellen alleen in dat budget passen. maar de voorkeur zou eigenlijk uitgaan naar een bosch of miele. van dat laatste merk hoorde ik vroeger altijd dat die 20 jaar meegaan. dus een "topmodel" miele of bosh van marktplaats van een jaar of vijf oud zou wellicht een optie zijn. wat zijn de voor en tegens tav een nieuw model van mindere kwaliteit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat kortgeleden voor hetzelfde Menno en ik heb wat doorgespaard / -geschraapt en heb voor 499 euro bij Expert een nieuwe Bosch gekocht, daarbij heb je veel nadelen die in de antwoorden genoemd worden niet. Nu is het zo dat er ook bij Miele individuele apparaten zijn die niet deugen en dan heb je tweedehands dus helemaal een probleem. Miele schijnt wel een van de betere, zo niet het beste merk te zijn en gemiddeld genomen (maar let op gemiddelde zijn vertekenend) gaan ze lang mee, grofweg 15 tot 20 jaar moet wel te halen zijn. Vrijwel alle Europese merken hebben ofwel een productielijn in Duitsland ofwel een in bijvoorbeeld Italië / Spanje of zo. De producten uit Duitsland schijnen over het algemeen zo'n 10 tot 15 jaar mee te gaan en de Spaanse / Italiaanse soms maar de helft. Bosch staat volgens sommige bronnen op de derde plaats qua kwaliteit (na Miele en AEG) en is dus zeker niet slecht te noemen, maar Bosch heeft naast een Duitse ook een Spaanse productielijn. Bosch en Siemens (wasmachines) komen overigens uit dezelfde fabrieken, waarbij de Boch variant vaak iets degelijker wordt uitgevoerd. In het kort, je hebt wel eens goede aanbiedingen, waar je natuurlijk net tegen aan moet lopen, maar voor sommige dingen is denk ik, zeker voor 300 euro een stap richting tweedehands niet de juiste keuze, persoonlijk reken ik daar wasmachines ook onder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je reactie (wat je MI ook als antwoord had kunnen geven). 500 euro voor een nieuwe bosch is het doorsparen wel waard. alhoewel je ook "merkblind" kan worden. ik heb een koelkast van bosch waar ik opzich tevreden mee ben. een groot nadeel is alleen dat de temperatuur regeling af en toe raar doet. soms bevriest de cola waarna ik het ding zachter zet en een dag later is de kaas aan het zweten. als ik dit bij een B merk zou constateren zou ik denken: goedkoop blijkt duurkoop. nu neem ik het op de koop toe. meer een soort onderbuik gevoel denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De machine die ik heb gekocht was een aanbieding, maar er wordt sowieso veel gegoocheld met die prijzen omdat dat nu eenmaal werkt, als iets van 400 euro niet goed verkoopt en ik zet er volgende week op: "Van 700 voor 500 euro" heb je kans dat het product dan ineens wel verkoopt. Natuurlijk heb ik hem nog maar kort, maar het bevalt me zeer goed, nu besef ik pas hoe slecht de oude machine (die ik ook tweedehands had gekocht) functioneerde. Overigens is merk natuurlijk niet allesbepalend, maar ik heb wel vertrouwen in die dingen die ik gelezen had over volgorde van kwaliteit van beste naar minder goed, t.w. Miele, AEG, Bosch en dan de rest. En wat je vaak nog ziet is dat een merk beter is in bepaalde dingen dan in andere. Van Philips wil ik bijvoorbeeld nooit meer bepaalde apparaten hebben (MP3-speler, DVD-brander) wegens slechte ervaringen, maar sommige andere dingen van dat merk zijn uitstekend. Voordeel van een winkel als Expert is wel dat de service ook goed is, ondanks dat ze natuurlijk dingen willen verkopen is mijn ervaring dat ze je wel goed adviseren en ze kwamen hem ook gratis installeren, daarbij hebben ze ook een stopcontact voor me gemonteerd (ook gratis), dat zal niet elk bedrijf zo aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn wasmachien kostte nieuw 650 gulden en heb ik al meer dan 8 jaar. Ik zou dus gewoon een nieuwe kopen.

Het beste antwoord

Je weet nooit wat er mee aan de hand is, wat de reden is waarom mensen om Marktplaats een wasmachine weg doen.... het stukje vertrouwen. Ook met de garantie is het altijd afwachten.

van een nieuwere mag je verwachten dat deze goed is en dat deze jaren mee gaat.

Je kan nu wel een 2e hands kopen, maar als deze het binnen een paar maanden begeeft, mag je weer een smak uitgeven.

Beter nu wat meer betalen dan later met het gezeur zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een heel groot nadeel zou zijn dat je geen garantie hebt
Het tweede nadeel is: De machine wordt weg gedaan. Waarom? Vaak niet omdat hij zo gode is
Een derde nadeel is dat je de geschiedenis van de machine niet kent. Misschien is het wel een maandagmorgen machine.

Een voordeel is dat je een merkmachine hebt staan die -wellicht- kwalitatief beter is dan een onbekend merk machine. Echter, je hebt geen garabtie dat die na 3 jaar er niet mee ophoudt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een nieuw goedkoop model,krijg je altijd nog garantie,ik denk zo van 1 jaar,dus als er in die tijd iets mee gebeurd,kan je altijd er nog mee terug naar de leverancier.Als je 2e hands een Bosch of Miele koopt,kan het gebeuren, dat ie zo maar zegt;Doe het nu verder zelf maar.Dan kun je dus nergens op terug vallen. Maar dat is natuurlijkmet alleswat je via marktplaats koopt.Er zijn heus nog wel bonafide verkopers. Ik kijk altijd even,wat zo'n aan bieder nog meer te koop heeft en dan zie gauw genoeg of het een handelaar of een particulier is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou ook eens kunnen kijken bij een witgoed winkel
die verkopen er wasmachines en koelkasten e.d waar een deukje inzit die worden vaak voor lage prijzen verkocht en je hebt er wel garantie als er iets aan is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een machine van een jaar of vijf oud gebruikt in de regel veel meer energie en maakt meer lawaai. Voor 300 euro kan je een goede energiezuinig model kopen. Whirlpool is niet duur en toch goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
electrische en motorische app;kan je beter altijd nieuw kopen verder moet je er gewoon geluk mee hebben de duurste machinesgaan stuk als je gewoon pech hebt,kijk maar naar kassa of dergelijke programma,s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was alweer bijna tien jaar met een AEG van Marktplaats. Hij was van een bejaarde geweest.
Je moet gewoon een beetje geluk hebben.
Ik kies altijd wel voor apparaten met weinig snufjes, elk extra knopje kan maken dat hij het loodje legt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt geluk hebben, maar ook ik zou een wasmachine niet zo snel van Marktplaats kopen. Met mijn vaatwasser heb ik het wel gedaan, maar als die ermee ophoudt kan ik best met de hand afwassen - met de hand wassen wordt een stuk lastiger!
Ik heb mijn wasmachine ook bij zo'n witgoedwinkel gekocht, voor 350,- had ik een goede Samsung-machine. Let wel op als ze het af komen leveren: bij mij was er een schroef blijven zitten, en dat kan je wasmachine beschadigen. Maar als je je machine op marktplaats koopt wordt de trommel helemaal niet vastgezet, en dat kan net zo goed voor problemen zorgen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al een aantal keren op markplaats voor mezelf of voor the kids als ze op zichzelf gingen wonen was- of afwasmachine gekocht.
Ik kijk altijd goed wat voor adverteerder het is en de reden waarom hij hem weg doet, veel mensen hebben gewoon een product over omdat ze gaan samenwonen of verhuizen, daardoor geen ruimte meer hebben voor het extra apparaat, dat het verder nog prima doet.
Totnutoe heb ik nog nooit een verkeerde koop gedaan.
Ik reed ik keer naar Tiel voor een afwasmachine voor 150,00 euro, stond bij een echtpaar dat was gaan samen wonen, zij bleken daar aangekomen ook nog een wasmachine te hebben, die kocht ik ook en beiden doen het naar tevredenheid nu na 4 jaar nog steeds.
Natuurlijk koop je iets tweedehands, daar zit een risico aan, daarom geef ik een navenant bedrag uit.
Voor 150,00 euro voor zo'n apparaat durf ik het risico te nemen, verder "observeer" ik de mensen waar ik het koop goed. Mocht ik twijfelen aan hen dan besluit ik ter plekke het niet te doen. Veel succes met het vinden van je wasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi, ik weet niet waar je woont, maar in Rotterdam Zuid zit op de Beijerlandselaan 147 { tegenover DUNYA } een winkel met 2e hands witgoed. Rons Witgoedpaleis. Heb ik 7 jaar geleden mijn machientje gehaald en hij wast nog steeds als een zonnetje! Heb er toen maar € 180,- voor betaald. Ze komen hem ook brengen en installeren. Zover ik weet heb je ook een jaar garantie, dus kan bijna niet mis gaan!

tel nr: 0104193058