Mag je een beetje chloor in de wasautomaat doen en helpt dit om mijn witte was weer wit te krijgen?

Hoeveel chloor mag ik hier evt voor gebruiken?

Ik lees ook wel eens dat je dit bij een handwas een beetje chloor kan doen. Maar wat zijn de verhoudingen chloor/water. Ik vrees een beetje voor gele was in plaats witte was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
43.8K

Het beste antwoord

Je kunt beter een brok soda bovenop je was leggen in de machine! Wordt witte was weer stralend wit van en is ook nog eens goed voor je machine. Een steradenttablet helpt ook om er bovenop te leggen, maar dit moet je niet te vaak doen i.v.m. de chloor die erin zit. Chloor is nl. helemaal niet goed voor je was en kan inderdaad gelige was veroorzaken.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

een beetje chloor mag wel
doe t wel verdund in de wasmachine
dus pak een plastic bekertje daar doe je een scheut chloor en de rest water aanvullen
dan als de was water heeft gepakt de met water verdunde chloor erin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter wasmiddel voor witte was kopen... dan weet je zeker dat de verhouding juist is en dat je kleding niet kapot gaat. Chloor is bijtend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chloor wordt veel geweerd uit wasproducten omdat Europa , chloor als milieuvervuilend beschouwd.
Een klein beetje helpt trouwens wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig gooi ik er geen chloor meer in waarbij je altijd je hart moet vasthouden hoe je was eruit komt, maar ik voeg een pakje bakpoeder toe. dat is dus soda. Daar wordt / blijft je was ook wit van.
13 jaar geleden
De combinatie chloor en wasgoed is geen goed idee. Werd vroeger wel gebruikt voor het bleken, maar het verzwakt de vezel. Niettemin, af en toe, bv. één keer per half jaar de wasmachine draaien op 90 graden met wat chloor en zonder was is goed voor de machine (desinfecterend).