Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doe ik ertegen dat sneakers soms na een tijdje enorm gaan stinken?

Ik heb al bij meerdere sneakers dat ze na een paar maanden opeens gaan stinken van binnen. En dat blijft dan zo. Ook als je ze een maand wegzet.

een maand geleden
884
tinus1969
een maand geleden
Hoez et je ze dan weg? In een kast gaan ze juist nog meer stinken. Uurtje in de zomerzon, als die er is, werkt soms ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Meng een paar eetlepels azijn en enkele druppels afwasmiddel met een kopje water. Het afwasmiddel zorgt ervoor dat je de azijngeur niet meer ruikt. Week twee schone doeken in het azijnmengsel en stop ze in de schoenen. Laat de schoenen een nachtje staan et volià: je stinkende schoenen zijn weer als nieuw!
Zet ook je sneakers zo veel als mogelijk in het zonlicht.
(Lees meer...)
fremar
een maand geleden
Het helpt al heel erg als je vanaf dat je de schoenen gaat gebruiken de binnenzool los haalt. Droog deze binnenzool na gebruik van de schoen door de binnenzool uit de schoen te haken en apart te drogen.
(Lees meer...)
een maand geleden
De sneakers goed inpakken in een doorzichtige plastic zak en een dag in de diepvries. Daarna ruiken ze weer fris.

Een nachtje buiten zetten wil ook weleens helpen.
Je moet bij beide de schoenen nadien wel even op temperatuur laten komen.

Vullen met kattenbakkorrels en dan een nacht zo laten staan schijnt ook te helpen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
(Lees meer...)
een maand geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding