Hoe komt het als je vershoudfolie van de rol snijdt, het zo in elkaar trekt. Scheelt dat per merk?

5 maanden geleden
jc54
5 maanden geleden
Ik denk dat het meer aan de manier van afsnijden ligt dan aan het merk folie.
Bij mij zit de rol folie in een wandhouder met (scherp) mesje. Nooit problemen, komt er uit zoals het op de rol zit.
Utrecht
5 maanden geleden
Vershoudfolie is elastisch; het staat onder spanning als je eraan trekt. En als je het dan zo, onder spanning, van de rol snijdt, trekt het inderdaad in elkaar. Het helpt als je de folie vlak bij de afscheurstrip vastpakt (en niet op het eind).
Pieterke
5 maanden geleden
Leg de vershoudfolie minimaal een halve dag in de koelkast. Daarna plakt het veel minder. https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/eigen-huis-tuin/artikel/5295273/zo-scheur-je-vershoudfolie-af-zonder-dat-het-plakt (niet zelf geprobeerd).
bOBBIE
5 maanden geleden
jc54. Het folie zit bij mij ook in de wandhouder en met afsnijden is het geen probleem. Maar dan als het afgesneden is.
Dan krijg ik van Utrecht het antwoord om de folie vast te pakken vlak bij de afscheurstrip en even uitgeprobeerd en inderdaad werkt dat al heel veel beter. Krimpt niet in elkaar. Bedankt voor jullie antwoorden.
Van Pieterke moet ik nog gaan bekijken.
Groeten Gerrit.

Antwoorden (1)

Dat komt omdat de kartel van de doos waar je het mee scheurt niet scherp is.
Als je het met een vlijmscherp glad mes snijdt of knipt met bijvoorbeeld een nieuwe kappersschaar heb je dat probleem niet.
5 maanden geleden
bOBBIE
5 maanden geleden
Dank voor je antwoord janjan, maar mijn vershoudfolie zit niet in eendoos met een kartel maar in een houder met een scherp mes er langs. Maar ik heb al eerder gemeldt gekregen met het het afsnijden de folie bij het mes vast te houden en dan gaat het goed.
maar toch bedankt voor je reactie, het had zo kunnen zijn.
groeten Gerrit.