Waslabel broek 100% katoen zegt niet wassen, dochter zegt onzin, wat doe ik?

Mijn dochter heeft een broek voor me gekocht. Hij is iets te ruim maar redelijk goed. Ik wou hem wassen voordat ik het naar een kennis breng die hem in gaat korten. Ik denk, ik ga hem iets heter wassen dan het label, moet toch ingekort worden.

Kijk ik naar het waslabel, staat er toch echt "niet wassen", ik in discussie, dochter zegt ik koop daar broeken en heb nooit problemen, gewoon wassen. Maar ja, ik twijfel wat ik nu het beste kan doen.

Mijn vraag dus: Wel of niet wassen en zo ja op welke temperatuur.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 maanden geleden
3K
Amadea
6 maanden geleden
Voor deze eerste keer zou ik toch maar het zekere voor het onzekere nemen en de broek chemisch laten reinigen
Pieterke
6 maanden geleden
Ik heb altijd 100% katoenen broeken en die was ik op 40 graden. Ik zie dat deze broek ook niet gestreken mag worden. Vreemd want katoen moet je altijd strijken. Het lijkt op een verkeerd etiket. Maar voor de zekerheid zou ik het advies van Amadea volgens en de broek de eerste keer chemisch laten reinigen.
Verwijderde gebruiker
6 maanden geleden
Ik heb het label er nog op zitten. Eventueel zou ik de broek nog kunnen ruilen. Ik heb geen zin in een broek die je iedere keer chemisch moet reinigen of stomen. Desnoods handwas met koud water zonder sop, maar iedere keer naar de stomerij daar heb ik geen trek in.
Rieneke1
6 maanden geleden
Hij is te wijd en te lang, dus ik zou 'm ruilen, eventueel voor een kleinere maat. Dan kan je in de winkel wellicht advies krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 maanden geleden
Dank je voor de reactie Rienneke, klein probleem wel het was een kado dus ik moet eerst mijn dochter zien te overtuigen die zegt: Gewoon wassen en ik laat hem dan wel door iemand inkorten. Zij heeft het bonnetje! Maar is inderdaad een mogelijkheid even terug naar de winkel gaan.
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
De broek is te wijd én te lang. Lijken me al voldoende redenen om te ruilen.
En als je dan toch gaat ruilen, kun je vragen wat het wasadvies is.
Verwijderde gebruiker
6 maanden geleden
Mijn vraag was dus: Wel of niet wassen en zo ja op welke temperatuur.
Verwijderde gebruiker
6 maanden geleden
Mijn dochter wil absoluut niet terug naar de winkel dus ik ben nu bezig de broek te wassen. Machine was, koud water. Ik laat het resultaat later weten. Ik ga als dit goed gaat ook 30 graden proberen, en misschien ook 40. We zullen zien. Misschien heeft iemand met hetzelfde probleem er later wat aan.
Verwijderde gebruiker
6 maanden geleden
Na koud machine wassen is de broek enigszins gekrompen. Op zich is dat niet erg, want hij was wat te ruim, nu is het goed. Dat schijnt ook het probleem te zijn met 100% katoen, het kan krimpen. Ik laat het nu inkorten op de pijpen en zal hem voortaan koud wassen. Voor mij zal dat wel voldoende zijn want meestal draag ik toch lang ondergoed, lichaamsgeur komt er niet snel in. En de broek is zwart dus er komen niet snel vlekken op.
KarinH
6 maanden geleden
Je kan toch ook vragen om het bonnetje van je dochter en zelf naar de winkel gaan om te ruilen? Als zij niet wilt, prima. Maar dan vraag je even de bon, lijkt mij geen probleem...

Geef als eerste antwoord