Kan een rompertje of doek met subtiele print bij de witte was?

Je doet iets bij de witte was, zodat het wit ook echt wit blijft. Maar wat als je wasgoed hebt (vaak katoen) met een print, het wit wil je natuurlijk ook wit houden.

Picture for question
5 maanden geleden
Pieterke
5 maanden geleden
Je kunt er voor de zekerheid een colour catcher doekje bij doen. Zo'n doekje vangt de afgegeven kleuren op. Ze zijn ook onder andere namen bekend maar die weet ik even niet. Colour catcher doekjes zijn o.a. bij Albert Heijn te koop. Ze werken heel goed.

Antwoorden (1)

Een wit shirt met print; moet dat bij de gekleurde of bij de witte was? Deze kunnen gewoon bij de witte was. Verzamel al je witte T-shirts en hemdjes, doe ze binnenstebuiten en doe deze op een niet al te lang programma van 40 graden. Hang ze daarna heerlijk in de frisse buitenlucht te drogen. Twijfel je toch over kleurverschillen? Dan kan een kleurbeschermerdoekje bij de was een goede oplossing zijn.
fremar
5 maanden geleden