Hoe krijg je een vlek van een dode insect weg?

Heb onlangs een groot beest doodgeslagen (weet begod niet wat het was, had eigenljk een foto moeten maken voor een nieuwe goeievraaag!) maargoed; er zit nu een grote vieze vlek van dat bloed of wat het ook allemaal mag zijn van dat beest op mijn muur, krijg het er niet af met wat zeep iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K
rebecca
13 jaar geleden
wat voor muur is het ? zit er behang op of verf ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou; het is behang mét verf!
rebecca
13 jaar geleden
dan denk ik niet dat je het eraf krijgt zonder de muur te beschadigen.
mischien kan je het wat camoufleren met een stift van dezelfde kleur ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch geen GGWT, he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee haha, het is stom dat ik geen foto heb gemaakt want was eigenlijk heel erg benieuwd wat voor beest het was!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/ggwt.62400

Antwoorden (5)

Dit soort vlekken is erg moeilijk weg te krijgen.
In eerste instantie werkte ik het weg door strategisch ophangen van foto's, maar op een gegeven moment werkte dat niet meer.
Enige uitkomst die bij mij hielp was de verfkwast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het moet nogal een beest geweest zijn dan!
het enige wat je nog kan doen is overschilderen
bloed bevat rode bloedlichamen en dat is bijna niet te verwijderen van een muur dus...overschilderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het er misschien wel met een vochtig doekje met Vlekkentovenaar - bloed, melk, eiwit - van Dr. Beckmann van af te halen zijn? Dat is zo'n klein geel schuinaflopend flesje, te koop bij de grotere drogisterijen. Er staat alleen op dat het ongeschikt is voor leer, en uit ervaring weet ik dat het perfect werkt op textiel en meubels. Dus wie weet lukt het ook met een muur.
Amadea
13 jaar geleden
Je kunt ook nog proberen het een beetje te deppen met chloorbleekmiddel, met het risico dat de muur er omheen uitbleekt en de vlek niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja kijk, dat had ik ook. Of eigenlijk mevrouw Harm, dat is mn vriendin, die heet Neel. Die was gestoken, door een beest met vleugels en een steekwapen, en nergens politie natuurlijk, en zij, mevrouw Harm dus, Au!-Au! roepen, en Harm Hellup! en ik kom aanrennen echt hard joh jeempienou zeg, dat je zo de olipsische spel kan meedoen, en ik zie die beest en ik doe zo RANG! met de krant die had ik meegenomen van de Spar want die was over en de baas zei toen van Harm, je hebt zo goed gwerkt met de rollen drop rechtleggen, jij mag de krant vandaag en nou, ik blijenzo , maarja toen was de beest plat, en toen was de krant vies en dat mevrouw Harm meteen , dat is Neel mijn vriendin dus, maar zo van Harm nou kan ik weer de stripsen niet lezen! en ook dat op de muur was een vieze vlek met allemaal rooie bloed enzo. Nou, en poetsen met de spons en met de vaatdoek en met de afwasborstel en met de dreft en de Lux en allemaal niks helpen natuurlijk, maar toen was de goeie idee dat met de vlakschuurmesjiene en toen was de vlek weg. Moet je niet naast de druipelende kraan doen natuurlijk, vanswegens dat kan je kortsluiters krijgen.
ik hoop dat dit helpt en een goede antwoord is want ik probeer de hele tijd mensen te helpen en iedereen en dan opeens zijn de antwoorden weggehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
??????