Hou houd ik een geur in mijn kleding?

Hallo Allemaal,
Ik heb een vraag over een geur in je kleding houden. Mijn oma is vorige maand overleden en ik heb van mijn opa een trui gekregen die belangrijk voor mijn oma was. Nu ben ik opzich best wel blij, want de trui ruikt precies naar mijn oma. Dit wil ik vraag zo (lang mogelijk) houden. Heeft iemand tips?

een jaar geleden
1.5K
Pieterke
een jaar geleden
Deze vraag is al eerder gesteld: https://www.startpagina.nl/v/ouders-kinderen/vraag/341863/geur-kledingstuk-bewaren/
Gebruikte je oma bepaalde zeep? Dan kun je een stuk zeep van dat merk/die geur bij het kledingstuk bewaren of zoals anneliez ook zegt parfum of eau de toilette die je oma gebruikte op een doekje doen en bij de trui bewaren.
RiannedeVries
een jaar geleden
Bedankt voor de tip! Ga ik doen.

Het beste antwoord

Luchtdicht verpakken, maar ja dan heb je biet zoveel aan die trui. Kun je niet beter uitzoeken of je oma een bepaalde parfum of eau de toilette gebruikte, zodat je die op een doekje bij de trui kunt bewaren? en gecondoleerd met je oma
anneliez
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
Zelfs luchtdicht verpakt, verdwijnt de geur. Cryofiel: "Dat komt doordat de geurmoleculen zelf, of de moleculen waar de geurmoleculen uit voortkomen, op den duur ofwel worden afgebroken door bacteriën, ofwel vanzelf uit elkaar vallen.
Parfum bijvoorbeeld bevat veel stoffen die instabiel zijn. Na enkele weken tot maanden vallen de stoffen die verantwoordelijk zijn voor de geur van dat parfum uit elkaar. Afhankelijk van het parfum zal de geur verminderen, veranderen, of zal er zelfs stank ontstaan."
https://www.startpagina.nl/v/ouders-kinderen/vraag/341863/geur-kledingstuk-bewaren/